تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرهای استان مازندران در انتخابات 96 چند نفر است؟\
  • رئیس ستاد انتخابات استان مازندران اعلام کرد

تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرهای استان مازندران در انتخابات 96 چند نفر است؟

  • کد خبر: 211474
  • چاپ
  • انتشار: 22 اسفند 1395 - 14:45

رئیس ستاد انتخابات مازندران توضیحات کاملی را در خصوص صندوق های اخذ رای و عوامل برگزاری انتخابات و تعداد اعضای شوراها بر اساس جمعیت ارائه داد.

به گزارش استناد نیوز، علیرضا یونسی امروز در آغاز به کار ستاد انتخابات مازندران در ساری گفت: در استان مازندران، تاکنون تعداد حوزه های انتخاباتی شهری ۵۸ و حوزه های انتخابی روستایی نیز هزار و ۵۱۰ حوزه، جمعیت واجد شرایط نیز حدود دو میلیون و ۲۳۵ هزار ۶۳۸ نفر و تعداد شعب اخذ رای نیز چهار هزار ۱۰۰ شعبه است.


یونسی افزود: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند آغاز می شود و در ایام ثبت‌نام عوامل مربوط به ثبت‌نام در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مراجع قانونی چهارگانه با وجود تعطیلی در ایام نوروز، در محل کار خود حضور دارند و هیچ‌کدام از این واحدها تعطیل نیستند تا مهلت یک هفته ای ثبت نام به پایان برسد. همچنین ستاد انتخابات استان با تلفن ۳۳۳۱۰۳۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی است.


رئیس ستاد انتخابات مازندران در خصوص تعداد اعضای شورا متناسب با جمعیت روستاها گفت: بر اساس قانون شوراها برای روستاها، تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای روستاهایی تا هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، سه عضو اصلی و دو نفر علی البدل و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، تعداد اعضا پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل خواهند بود که بر این اساس در استان مازندران، تعداد شوراهای سه نفره روستایی دو هزار و ۲۰۶ روستا و تعداد شوراهای پنج نفره روستایی ۱۶۰ روستا است.


یونسی در خصوص تعداد اعضای شورا برای شهرها افزود: تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهری برای شهرهایی تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، پنج عضو اصلی و سه نفر علی البدل، شهرهای بیش از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، هفت عضو اصلی و پنج علی‌البدل، شهرهای بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ عضو اصلی و پنج علی‌البدل، شهرهایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر جمعیت، ۱۱ عضو اصلی و هفت علی‌البدل و شهرهای بیش از یک تا ۲ میلیون نفر داشته باشند، ۱۳ عضو اصلی و هشت علی‌البدل خواهند داشت که بر این اساس در استان مازندران تعداد شورای پنج نفره شهری ۴۲ شهر، تعداد شوراهای ۷ نفره شهری هشت شهر، تعداد شوراهای ۹ نفره شهری چهار شهر، تعداد شوراهای 11 نفره شهری یک شهر خواهد بود.


وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در مازندران گفت: مازندران رتبه اول را در زیر ساخت های مخابراتی دارد و برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مشکلی نداریم و در شرایط فعلی از 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند به صورت الکترونیکی برگزار می شود و 2 فرایند شمارش و اخذ رای به صورت سنتی است.


رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: تعداد عوامل برگزاری انتخابات 96 مازندران حدود 50 هزارنفر و تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر و روستاهای این استان را هم افزون بر هفت هزار و 770 نفر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار