ثبت رکورد تاریخی ۴۸.۴ درصد سرشماری اینترنتی\
  • رئیس مرکز آمار ایران:

ثبت رکورد تاریخی ۴۸.۴ درصد سرشماری اینترنتی

  • کد خبر: 211467
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1395 - 23:07

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه به سمت نظام آماری ثبتی مبنا درحرکت هستیم گفت: رکورد ۴۸.۴ درصدی ثبت شده سرشماری نفوس و مسکن ایران تاریخی و بی سابقه است.

به گزارش استناد نیوز ، امیدعلی پارسا شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن در بابلسر با اشاره به برگزاری اولین دوره سرشماری اینترنتی در کشور اظهار داشت: یکی از بهترین سرشماری کشور سال جاری ثبت شد و با وجود سرشماری اینترنتی رکورد تاریخی ۴۸.۴ درصد ثبت شده است.

وی افزود: رکورد ثبت شده تاریخی و غیرقابل باور است و این رکورد در مازندران نیز بی نظیر بوده است و برگ زرین و افتخاری در نظام آماری کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جهت گیری آماری دنیا به سمت نظام آماری ثبتی مبنا بجای پیمایش مبنا هستیم گفت: اگر اتحاد و همدلی موجود در سرشماری رخ دهد، حدود پنج سال آینده می توانیم به هدف دست یابیم.

پارسا، اظهار داشت: رشد مازندران در سرشماری اینترنتی از متوسط رشد کشور بیشتر بود و سهم جمعیتی استان افزایش یافته است و جمعیت آن به  سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه بعد خانوار در مازندران، گیلان و تهران از متوسط رشد کشور کمتر است گفت: رشد اقتصادی پاییز با نفت ۸.۹ درصد و بدون نفت ۶.۴ درصد است و این رشد طی ۹ ماه با نفت ۷.۲ درصد و بدون نفت پنج درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه بعد خانوار در مازندران، گیلان و تهران از متوسط رشد کشور کمتر است گفت: رشد اقتصادی  کشور در پاییز با احتساب درآمد نفت ۸.۹ درصد و بدون نفت ۶.۴ درصد است و این رشد طی ۹ ماه با نفت ۷.۲ درصد و بدون نفت پنج درصد بوده است.

پارسا با بیان اینکه رشد و ثبات خوبی در کشور حاکم است و باید تداوم یابد گفت: میزان تورم ۷.۱ درصد مناطق روستایی و ۶.۸ درصد در مناطق شهری است و باید به همه شاخص ها نگاه کرد..

وی با بیان اینکه نظام ثبتی مبنا باید محقق شود و با عزم موجود زودتر از سایر کشور به آن دست خواهیم یافت گفت: مازندران جایگاه خوبی در آمار و اطلاعات دارد و این روند روبه رشد است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه مشکلات آمارگیران سال آینده رفع خواهد شد اظهار امیدواری کرد: مرکز آمار یگانه مرجع رسمی آمار ایران است و در آسیا نیز سرآمد است و اگر قرار باشد آمار مورد اعتماد مردم و متخصصان را تولید کنیم باید تلاش کنیم.

وی مدیریت تهیه و انتشار همه اطلاعات رسمی کشور را برعهده مرکز آمار ایران دانست گفت: استقرار نظام آماری ثبتی مبنا از جمله اهداف فراروی است. 

منبع:مهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار