در یک قدمی حمله نظامی آمریکا به کره شمالی / جنگی نگران کننده بین دو قدرت هسته ای\
  • با ادامه تنش ها

در یک قدمی حمله نظامی آمریکا به کره شمالی / جنگی نگران کننده بین دو قدرت هسته ای

  • کد خبر: 211374
  • چاپ
  • انتشار: 12 اسفند 1395 - 11:49

با ادامه آزمایش های موشکی و اتمی پیونگ یانگ و مواضع ترامپ احتمال آغاز یک جنگ بزرگ و نگران کننده در آسیا قوت گرفته است

مقامات نزدیک به کاخ سفید می‌گویند، استراتژی‌های داخلی دولت آمریکا در رابطه با کره شمالی تغییراتی را شاهد بوده و احتمال استفاده از نیروی نظامی تا تغییر رژیم با هدف از بین بردن تهدیدات اتمی این کشور منزوی را در دستور کار قرار داده است؛ دورنمایی که برخی را عصبانی کرده است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده به متحدان خود اطمینان دهد که به ادامه چندین دهه سیاست‌های حمایتی آمریکا در آسیا پایبند است. دولت ترامپ تاکید کرده پیونگ یانگ حتی باید از انجام آزمایش موشک بالستیک بین قاره منع شود حتی اگر این کار با استفاده از قدرت نظامی انجام شود.

 

این اقدام آمریکا همزمان با آن صورت می گیرد که اخیرا رویدادهایی ثبات منطقه را خدشه دار کرده است. ماه گذشته کره شمالی یک موشک بالستیک را به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد و برادر ناتنی کیم‌ جونگ اون رهبر کره شمالی نیز به تازگی در مالزی ترور شده است.

 

مقامات چین و کره شمالی در پکن مشغول رایزنی هستند که نخستین نشست عالی رتبه طی یک سال اخیر را برگزار کنند و پکن اخیرا واردات ذغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرده است.

 

به نوشته وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی در مذاکرات اخیر خود با متحدانشان بر احتمال به کارگیری گزینه‌های نظامی علیه تحرکات کره شمالی تاکید کرده‌اند.

در جریان نشست دو روزه شینزو آبه، نسخت وزیر ژاپن با دونالد ترامپ که فوریه سال جاری میلادی برگزار شد، مقامات آمریکایی چندیدن بار تاکید کردند که تمامی گزینه ها برای مقابله با تهدیدات کره شمالی تحت بررسی قرار دارند.

 

به گفته منابع آگاه که وال استریت ژورنال از آنها نقل کرده، برای طرف ژاپنی کاملا مشخص بود که اگر پیونگ یانگ برای آزمایش موشکی دیگری آماده شود، گزینه‌هایی شامل حمله نظامی نیز در میان پاسخ‌های آمریکا خواهد بود؛ گزینه‌ای که از نظر طرف ژاپنی یک سناریوی نگران کننده محسوب می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار