برای پوتین احترام زیادی قائلم / فکر می کنید آمریکا خیلی بی گناه است؟!\
  • رئیس جمهور آمریکا؛

برای پوتین احترام زیادی قائلم / فکر می کنید آمریکا خیلی بی گناه است؟!

  • کد خبر: 211193
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1395 - 11:36

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بار دیگر با احترام از همتای روس خود سخن گفت که این صحبت های او بار دیگر انتقاداتی را متوجه اش کرد

به گزارش استناد نیوز به نقل از ایسنا، درحالی که در 8 سال ریاست جمهوری اوباما روابط آمریکا با روسیه تیره و تار شده بود به نظر می رسد ترامپ در تلاش است این روابط را بهبود دهد، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز که مشروح آن شامگاه یکشنبه پخش می‌شود، از "احترام" خود برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دفاع کرد. در حالی که آمریکایی‌ها به دلیل اقدامات مسکو علیه روزنامه‌نگاران به پوتین لقب "قاتل" را نسبت می‌دهند، ترامپ گفت که ایالات متحده "از این قاتل‌ها زیاد دارد!" او در ادامه این پرسش را مطرح کرد: خب شما فکر می‌کنید کشور ما خیلی بی‌گناه است؟!

 

این سخنان در مصاحبه ترامپ با بیل اورایلی، مجری سرشناس شبکه خبری فاکس نیوز مطرح شد. ویدیوی کوتاهی از این مصاحبه منتشر شده که در آن اورایلی درباره احساس ترامپ به پوتین سوال می‌کند. این مساله غالبا در دوران کمپین‌های انتخاباتی آمریکا مطرح می‌شد.

ترامپ در پاسخ گفت: «من به او احترام می‌گذارم. خب من به افراد بسیاری احترام می‌گذارم اما این بدان معنا نیست که من با آنها همراه می‌شوم.» مجری فاکس در واکنش گفت که پوتین "قاتل" است چرا که شماری از روزنامه‌نگاران و مخالفان را در روسیه به قتل رسانده اما ترامپ بدون آنکه از این سخنان تعجب کند،‌ با قاطعیت گفت: قاتلان زیادی هستند. ما هم قاتلان زیادی داریم. خب فکر می‌کنید کشور ما خیلی بی‌گناه است؟

 

به گفته ترامپ، مناسبات بهتر با روسیه در راستای منافع ملی آمریکاست. او گفت:‌ اگر روسیه در مبارزه با داعش و "تروریسم اسلامی" در سراسر جهان که مبارزه مهمی است، به ما کمک کند، بسیار خوب است.

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۵ هم در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارات مشابهی مطرح کرد. او آن زمان درباره اتهام پوتین برای کشتن روزنامه‌نگاران گفت: او کشورش را اداره می‌کند و دست‌کم یک رهبر است؛ درست بر عکس آنچه ما در کشورمان داریم. او بهتر از اوباماست.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفته بود: همانطور که شما می‌دانید، گمان می‌کنم کشور ما هم کشتارهای زیادی دارد. اقدامات دیوانه‌واری اکنون در سراسر جهان انجام می‌شود؛ کشتارهای زیاد، دیوانگی‌های زیاد.

 

در همین حال مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز واکنش‌های بسیاری را داشت و موجب عصبانیت برخی از محافظه‌کاران در رسانه‌های اجتماعی شد. یکی از مفسران محافظه‌کار سرشناس در توئیتی گفت: اگر اوباما چنین حرفی می‌زد، شون هنیتی و لورا اینگراهام (دو تن از مجری‌های معروف رادیویی آمریکا) الان می‌گفتند او باید استیضاح شود.

مایکل مک‌فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه هم در توئیتر نوشت: آهای میهن‌پرستان خودخوانده! این کلیپ را ببینید و و بگویید که "میهن‌پرستی" چیست و "آمریکا اولویت دارد" به چه معناست. صادقانه می‌گویم که متوجه نشدم.

 

طبق گزارش کمیته روزنامه‌نگاران، 36 روزنامه‌نگار از سال 1992 در روسیه به قتل رسیدند که 23 مورد از این قتل‌ها از دور اول ریاست جمهوری پوتین در سال 2000 است. معروفترین این روزنامه‌نگاران، آنا پولیتکوفسکایا بود که سال 2006 زمانی که روی پرونده شکنجه در چچن تحقیق می‌کرد، به ضرب گلوله کشته شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار