تحلیلی بر انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

تحلیلی بر انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ

  • کد خبر: 2111312
  • چاپ
  • انتشار: 22 دی 1398 - 14:31

با مشخص شدن نتایج تایید/رد صلاحیت کاندیداهای حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ و تایید نشدن صلاحیت برخی چهره های مطرح شرایط انتخابات چگونه خواهد بود؟

به گزارش استنادنیوز، امروز نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها توسط هیات های نظارت استان به کاندیداها ابلاغ شد و در این مرحله بسیاری از چهره هایی که پیش از این شانس بالایی را برای خود متصور بودند فعلا از رقابت خارج شده اند، با این شرایط و با نگاهی به لیست 16 نفره تایید شده، می توان تحلیل دقیقتری برای انتخابات پیشرو داشت.

از بین فهرست بعضا 10 نفره ای که پیش از اعلام نظر هیات نظارت به عنوان شانس های اصلی انتخابات در این حوزه مطرح می شدند اکنون تنها عبدالله رضیان و کیوان مرادیان باقی مانده اند، هرچند رمضانعلی ملک نیز مدیر مطرحی است که می تواند با توجه به شرایط موجود به آرای خود بیافزاید اما درحال حاضر رقابت برای صدر نشینی است تا حضور در مجلس!

درحالی که همه نگاه ها به اسامی 16 نفره تایید شده معطوف است، علی ادیانی راد و عزت الله اکبری تالارپشتی نمایندگان ادوار مجلس که از تهران نامنویسی کرده و صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفته است، می توانند با تغییر حوزه انتخابیه، معادلات انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ را برهم بزنند.

مربع ادیانی، رضیان، مرادیان و اکبری می تواند تنور انتخابات را داغ نماید، در صورت تشکیل این مربع احتمالی ادیانی و مرادیان در لیست اصولگرایان قرار خواهند گرفت و اصلاح طلبان نیز لیستی نخواهند داد و یا مانند دوره قبل از عبدالله رضیانی حمایت می کنند که مستقل است، اکبری هم امیدوار خواهد بود بتواند آرای برخی افراد رد شده را به سمت خود جلب نموده و بر پایه رای خود بیافزاید.

از نکات دیگر قابل توجه می توان به آرای منطقه ای و شهری اشاره کرد، سه ضلع این مربع از شهرستان قائمشهر هستند و تنها علی ادیانی سوادکوهی است که این مورد نیز از جهاتی می تواند به نفع ادیانی تمام شود هرچند قرابت و نزدیکی بسیاری در بین مردم این شهرستان ها وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار