برگزاری دومین جشنواره بومی محلی روستایی ماریم در جویبار/ توجه به روستا منجر به افزایش تولید می شود\

برگزاری دومین جشنواره بومی محلی روستایی ماریم در جویبار/ توجه به روستا منجر به افزایش تولید می شود

  • کد خبر: 2111104549
  • چاپ
  • انتشار: 19 مهر 1403 - 21:35

دومین جشنواره بومی محلی روستایی ماریم جویبار روز پنج شنبه با حضور استاندار مازندران ، فرماندار جویبار، بخشداران مرکزی، لاریم و گیل‌خواران، رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دهیاران، شوراها، هنرمندان، تولیدکنندگان، اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات گلزار شهدای پهناب برگزار شد .

به گزارش استناد نیوز این مراسم با همت بخشداری، دهیاران و شوراهای بخش مرکزی جویبار برگزار شد.

استاندار مازندران در این مراسم با اعلام اینکه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که توجه به روستاها موجب گسترش تولید خواهد شد، افزود: باید راه اندازی بازارچه برای ارائه محصولات صنایع دستی و هنری در شهرستان جویبار مورد بررسی ‌و پیگیری قرار گیرد.

یوسف نوری یکی از شاخصه های مهم توسعه را توجه به روستاها عنوان کرد و گفت: شهرستان جویبار در بسیاری از شاخصه ها در استان سرآمد بوده است ‌و در حوزه ورزش بالاخص رشته کشتی به خوبی در کشور و جهان درخشیده است. 

وی به راه اندازی بازارچه برای ارائه محصولات صنایع دستی و هنری در شهرستان جویبار تاکید کرد.

در ادامه فرماندارجویباربه پیشتازی روستاهای شهرستان در حوزه های مختلف اشاره ای کرد ،گفت: آوازه مردم این دیار بسیار شنیده شده است ‌‌ و توانسته نخبگان خوبی در حوزه های مختلف پرورش و معرفی نماید. 

کمال رستمعلی اظهار داشت : روستاها در معرفی سنت ها، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار موفق عمل کرده اند 

و خوشبختانه چهره قالب این شهرستان در روستاها بوده است . 

وی در پایان خواستار توجه بیشتر در اجرای طرح های هادی و خرید تجهیزات در روستاها شد.

بخشدار مرکزی جویبار در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به روستاها اعلام و گفت: این جشنواره بمناسبت روز روستا و عشایر برگزار شده است و سعی داریم برگزاری این جشنواره را نهادینه و پرشور تر از هر سال برگزار شود. 

حجت الله احسانی افزود : این جشنواره در مدت زمان کوتاهی برگزار شد و شاید کم و کاستی هایی در این دوره جشنواره وجود داشته که سعی داریم در دوره خلیفه‌ای این نقیصه ها را جبران و‌ با برنامه های متنوعی برگزار شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی، محصولات خانگی چرم ‌و سفالگری برپا شده است . 

دهیار روستای پهناب محله در حاشیه مراسم دومین جشنواره بومی و محلی روستایی لاریم ۲ در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این جشنواره به مناسبت روز عشایر و روستا در این روستا از توابع بخش مرکزی برگزار شده است، افزود: در برگزاری این جشنواره تمامی دهیاران همکاری لازم را داشته اند و در کنار آن غرفه های صنایع دستی برپا شده است.

محمدرضا پورمند در خصوص اجرای طرح هادی در روستای پهناب محله گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۱۰۰ متر از طرح هادی در حال اجرا بوده و با پایان یافتن زیرسازی تا دو ماه آینده آسفالت آن توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه کار زیرسازی با همکاری و مشارکت مردم ، دهیاری و شورای روستای پهناب محله انجام می شود ، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر آسفالت این محور توسط بنیاد مسکن انجام شود.

پورمند خاطرنشان کرد : برای زیرسازی طرح هادی به چهار میلیارد تومان بودجه نیاز است که بخشی توسط مردم و دهیاری و شورا تامین شده و نیاز است با تخصیص تسهیلات بتوانیم روند کار را شتاب ببخشیم .

دهیار روستای پهناب محله در پایان گفت: ۵۰۰ هکتار آب بندان در این روستا وجود دارد که متاسفانه آب مورد نیاز در آن ذخیره نشده و نتوانسته ایم کشت دوم در این روستا داشته باشیم.

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌ها و بازی‌های بومی و محلی ،غرفه‌های معرفی صنایع دستی، گل وگیاه و غذاهای محلی نیز برپا شد.

 

? سمیه ابوالحسنی 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار