ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان مازندران\

ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان مازندران

  • کد خبر: 2111104482
  • چاپ
  • انتشار: 07 شهریور 1403 - 14:32

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران از ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در سطح استان خبر داد و گفت :با همت و درایت وزارت جهاد کشاورزی در چند سال اخیر، در سالجاری رشد چند برابری تولید گندم را در کشور شاهد بودیم که این امر خرید تضمینی گندم در کشور را به مرز ۱۱ میلیون تن رساند.

به گزارش استناد نیوز، عباسعلی وفائی نژاد ضمن آرزوی موفقیت برای خدمتگزاران دولت چهاردهم و تبریک شروع به کار دولت جدید اظهار داشت: در هر جایگاهی که هستیم، تا آخرین لحظه ای که امکان خدمت وجود دارد باید تلاش کنیم و به مردم خدمت خالصانه داشته باشیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار داشت: با همت و درایت وزارت جهاد کشاورزی در چند سال اخیر، در سالجاری رشد چند برابری تولید گندم را در کشور شاهد بودیم که این امر خرید تضمینی گندم در کشور را به مرز 11 میلیون تن رساند.

وی با ابراز خرسندی از خودکفائی در تامین نیاز خبازی ها و صنف و صنعت آردبر در کشور، اظهار داشت: استان مازندران با توجه به نوع پخت غالب استان که براساس ذائقه مردم نان بربری است نیازمند به تامین گندم های با کیفیت بالا از کشورهای همسایه دریای خزر و اختلاط آن با گندم های داخلی می باشد.

وفائی نژاد افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت، در سالجاری تاکنون 34 هزارتن گندم با کیفیت بالا از طریق واردات از بنادر استان و همچنین بنادر جنوب کشور وارد مراکز ذخیره سازی استان شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: امروز موجودی استراتژیک گندم در استان رقم بی سابقه‌ی بیش از 200 هزارتن می باشد.

وی در خصوص انحراف های موجود در زمینه توزیع آرد نیز اظهار داشت: سامانه نانینو وزارت اقتصاد و دارایی علیرغم جمع آوری اطلاعات و داده های خوب از وضعیت آرد و نان ، شکاف هایی دارد که منشا انحراف و نارسایی در این حوزه است.

وفائی نژاد با تاکید بر نظارت دقیق تر دستگاه های نظارتی و همکاری بخش های مختلف مسئول در این حوزه ، افزود: نامه نگاری ها و پیگیری های فراوانی از طریق مدیران استان برای اصلاح این سامانه انجام شده است که امیدواریم در دولت جدید این موارد لحاظ گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار