پنج طرح جهاد کشاورزی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد\
  • در دومین روز هفته دولت؛

پنج طرح جهاد کشاورزی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر: 2111104473
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1403 - 12:46

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از افتتاح و کلنگ زنی پنج طرح کشاورزی در هفته دولت خبر داد و گفت: برای این طرح ها بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

علی درویش نیا روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با استناد نیوز با اعلام اینکه از این تعداد پروژه های مرمت و تجهیز چاه کشاورزی ، لاینیگ کانال انتقال آب به طول ۱۵۰ متر و مرمت و بهسازی و لایروبی آب بندان در سطح ۵.۱ دهم هکتار افتتاح شد ، افزود: همچنین عملیات اجرایی طرح های لاینینگ کانال انتقال آب به طول ۵۰۰ متر و پیش بینی اعتبار یک میلیارد تومان و مرمت و تجهیز چاه کشاورزی با اعتبار پیش بینی ۲ میلیارد تومان آغاز شد .

وی از جذب اعتبارات تسهیلات سامانه سیتا بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ۱۶ نفر از تسهیلات این سامانه بهره مند شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه ۳۲ طرح جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شدند، اظهار داشت: جذب اعتبار در این بخش بیش از ۳۱۸ میلیون تومان بوده است.

درویش نیا از پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جهت خرید ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: صدور مجوزات تاسیس و بهره برداری، صنایع کشاورزی ۱۵ مورد، پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی ۲۰ مورد و تامین سوخت بخش کشاورزی و دامی ۲ میلیون لیتر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۱ فقره حفر ، تجهیز و برق رسانی چاه کشاورزی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان ، شن ریزی جاده بین مزارع با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، پوشش بتنی کانال انتقال آب در سطح بیش از ۴ کیلومتر و اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان و ... صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه عملکرد کل اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۶ میلیارد تومان بوده است ، افزود: این اعتبارات در بخش های حفر، تجهیز و برق رسانی چاه کشاورزی، شن ریزی جاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار و کم فشار، پوشش بتنی کانال انتقال آب، دیواره سازی و مرمت آب بندان و احداث ذخیره آب و احداث پل بین مزارع و احداث دیوار حفاظتی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در سطح ۲۰ هکتار توسعه کشت مکانیزه محصولات زراعی انجام شده است، خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم در سطح ۷۱۶ هکتار ، توزیع تجهیزات ردیابی و پیش آگاهی مگس مدیترانه ای در سطح بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار ، توزیع کود ، توزیع بذر گواهی شده رقم برنج پرمحصول و محلی و اجرای طرح جهش تولید دیم زار از مهم ترین اقدامات اداره تولیدات گیاهی شهرستان بوده است .

درویش نیا در پایان از ارجاع ۱۸۲ فقره پرونده به مراجع قضایی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز اشاره ای کرد و گفت: ۱۵ مورد اجرای حکم قطعی قلع و قمع بناهای غیرمجاز و آرای صادره در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز ۱۵۰ فقره بوده است که انجام شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار