۱۰ پروژه برق رسانی در شهرستان سیمرغ افتتاح شد\
  • به مناسبت هفته دولت؛

۱۰ پروژه برق رسانی در شهرستان سیمرغ افتتاح شد

  • کد خبر: 2111104471
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1403 - 10:47

در دومین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان سیمرغ، بخشدار مرکزی، بخشدار تالارپی ، مدیر امور توزیع برق ، دهیار و شورای روستای رکن کلا و مسئولین شهرستانی ۱۰ پروژه برق رسانی در سطح شهرستان سیمرغ به بهره برداری رسید.

به گزارش استناد نیوز،فرماندار شهرستان سیمرغ در افتتاح پروژه امور توزیع برق که در روستای رکن کلا  از توابع بخش مرکزی برگزار شد  با بیان اینکه این هفته فرصتی است که عملکرد دولت مردان و در نهایت اقدامات جمهوری اسلامی به مردم ارائه  شود، گفت: در هفته دولت بیش از ۹ میلیارد تومان در حوزه برق رسانی شهرستان سیمرغ هزینه شده است .

لهراسب رحمتی بهمنانی از افتتاح ۱۲۳ پروژه در این هفته خبر داد و گفت: مهم ترین مشکلات این شهرستان در خصوص منابع مالی و کمبود نیروی انسانی بوده است و اکثر دستگاه های اجرایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند .

وی در پایان با اشاره به اینکه اعتبار تملک دارایی شهرستان  ۱۷ میلیارد تومان بوده است گفت که برای اجرای کامل پروژه ها نیاز به پیگیری در جذب اعتبارات ملی هستیم .

مدیر امور توزیع برق شهرستان سیمرغ هم از بهره برداری ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: به صورت نمادین احداث شبکه فشار متوسط به طول یکهزار و ۸۰۰ متر و نصب ترانس ۱۰۰ کیلوولت آمپر و اصلاح شبکه فشار ضعیف در روستای رکن کلا با اعتبار یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است .

ابراهیم جعفری این طرح ها را در حوزه های احداث شبکه فشار متوسط، نصب ترانس ، تعویض پایه ، تعویض سطح مقطع و سیم کابل، تعویض سطح مقطع بهمراه تعویض پایه به طول ۲ کیلومتر ، احداث شبکه فشار متوسط به طول یکهزار و ۲۰۰ متر ، احداث شبکه فشار متوسط به طول ۷۰۰ متر و نصب ترانس ۲۰۰ کیلوولت آمپر و احداث شبکه خودنگهدار به طول ۳۰۰ متر اعلام کرد.

روستا

دهیار روستای رکن کلا از توابع بخش مرکزی شهرستان سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه ۷۰ درصد طرح هادی در این روستا اجرا شده است ، گفت : اجرای ۳ کیلومتر از طرح هادی در این روستا باقی مانده است .

علی اکبر توکلی بزرگترین معضل این روستا را فرسودگی لوله های آب و ضعف فشار آن اعلام کرد و افزود : برای رفع ضعف فشار آب توسط خیرین ایستگاه پمپاژ در این روستا احداث شد اما به دلیل فرسودگی لوله ها نمی توانیم از کل ظرفیت این ایستگاه استفاده کنیم چرا که فشار آب بالا باعث شکستگی لوله ها شده است .

وی خاطرنشان کرد: این روستا با جاده اصلی یک کیلومتر و ۲۰۰ متر فاصله دارد و باتوجه به اینکه این روستا بزرگترین روستای شهرستان سیمرغ بوده بنابراین به دلیل رفت و آمد بالا در این روستا نیاز است تا این جاده تعریض شود تا شاهد تصادفات در ابتدای جاده نباشیم .

دهیار روستای رکن کلا در پایان با اشاره به اینکه بیش از یک کیلومتر از اجرای طرح هادی که شامل زیرسازی و جوی و جدول بوده توسط دهیاری و شورا انجام شده است ، گفت که انتظار داریم تا بنیاد مسکن نسبت به آسفالت این جاده اقدام کند.

جمعیت روستای رکن کلا یکهزار و ۳۹۹ نفر است .

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار