مطالبه‌گری جدی عمران عباسی در دیدار با رئیس جمهور\

مطالبه‌گری جدی عمران عباسی در دیدار با رئیس جمهور

  • کد خبر: 2111104460
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1403 - 14:05

نماینده قائمشهر در دیدار با رئیس جمهور وضعیت کشاورزی، نساجی مازندران و صنایع و راه‌ها را از دغدغه‌های مهم مردم حوزه انتخابیه برشمرد و پیگیری فوری دولت و رفع مشکلات را خواستار شد.

به گزارش استناد نیوز، در دیدار شب گذشته -یکشنبه- اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران با رئیس جمهور، مهمترین مطالبات و دغدغه هایی مردم مازندران به سمع و نظر مسعود پزشکیان رسید.

عمران عباسی کالی در این دیدار با اشاره به ظرفیت بزرگ و مغفول مانده گردشگری در مازندران، گفت: در مناطق مختلف مازندران و شهرهای جویبار، سوادکوه،  سوادکوه شمالی،  جویبار و سیمرغ با وجود مناطق بکر، طبیعت زیبا، آب و هوای متنوع، کوه و دریا امکان زیادی برای توسعه فراهم است اما با بی توجهی های صورت گرفته طی سالیان طولانی، استان مازندران کمترین بهره را در حوزه گردشگری برده است.

 

نماینده مردم قائمشهر،  سوادکوه،  سوادکوه شمالی،  جویبار و سیمرغ در مجلس دوازدهم با برشمردن توانمندی های حوزه صنایع و معادن، افزود: قائمشهر در سال‌های نه چندان دور قطب صنعت نساجی کشور بود اما با سیاست‌های اشتباه امروز نساجی های شماره یک، دو و سه رو به نابودی رفته اند، این وضعیت برای گونی بافی، کارخانه دستمال سازی، معادن زغال سنگ البرز مرکزی و کارخانه اشباع تراوس هم متصور است و نیاز به حمایت فوری و جدی در این حوزه وجود دارد. عمران عباسی و رئیس جمهور

عباسی جاده‌های مازندران بخصوص محور سوادکوه را نیازمند یک نگاه ملی دانست و ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد بالا از محورهای مواصلاتی مازندران لازم است اعتبارات ملی برای توسعه آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی پسماند را مشکل دیرینه استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خواند و گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیتی مازندران و جانمایی نامناسب محل دپوی زباله در پیرامون حوزه های شهری و محل زندگی مردم، رودخانه ها و جنگل مسائل و مشکلات عدیده ای بوجود آمده و امکان دپوی بیشتر در مکان های فعلی وجود ندارد.

نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: این مسئله که بهداشت و سلامت مردم را بخطر انداخته است نیازمند نگاه ویژه دولت و رئیس جمهور محترم است تا با سرمایه گذاری در بحث کارخانه‌های زباله سوز و کمپست، تفکیک زباله و لندفیل‌های بهداشتی وضعیت موجود بهبود یابد.

 

عمران عباسی کالی وضعیت کشاورزی را در مازندران به عنوان قطب اصلی کشاورزی کشور نامطلوب خواند و گفت: مازندران در تامین زنجیره غذایی کشور نقشی حیاتی دارد اما دولت‌ها هرگز نتوانستند آنطور که شایسته است از کشاورزی و کشاورزان مازندران حمایت کنند، حذف ارز ترجیحی واردات برنج و تامین کود و سموم کشاورزی می تواند بخشی از دغدغه‌های کشاورزان شریف را رفع نماید.

رفع تداخلات اوقاف، حرایم راه ها، راه آهن و رودخانه توسط نماینده مردم در مجلس دوازدهم  از دیگر مسائلی عنوان شد که با نگاهی ویژه دولت می‌تواند به توسعه استان مازندران و شهرستان‌های قائمشهر،  سوادکوه،  سوادکوه شمالی،  جویبار و سیمرغ کمک نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار