۱۰ هزار تن گندم با کیفیت از کشورهای همسایه وارد بند امیرآباد شد\

۱۰ هزار تن گندم با کیفیت از کشورهای همسایه وارد بند امیرآباد شد

  • کد خبر: 2111104434
  • چاپ
  • انتشار: 15 مرداد 1403 - 15:04

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اعلام اینکه به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالاهای اساسی و کاهش هزینه های تمام شده برای بخش های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی صورت گرفته است گفت که تا امروز نزدیک به ۱۰ هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشورهای همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان گردید.

به گزارش استناد نیوز، عباسعلی وفائی نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال با توجه به تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اصل خودکفایی گندم در کشور، عملیات خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با موفقیت پیگیری شد و تاکنون میزان خرید این محصول استراتژیک در کشور از 10 میلیون تن عبور کرد.

وی تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در سالجاری با تامین بیش از 238 هزار تن گندم جهت مصرف در استان به رقم 175 هزارتن ذخیره استراتژیک گندم در سیلوهای استان دست یافت.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 103 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان مازندران به صورت تضمینی خریداری شد و بیش از 125 هزارتن گندم نیز از محل خرید تضمینی سایر استان ها وارد گردید.

وفائی نژاد با اشاره به حمل بیش از 24 هزار تن از این گندم ها به صورت ریلی اظهار داشت: سیلوی مرکزی استان مازندران در شهرستان نکا با بهره گیری از ظرفیت ناوگان ریلی برای حمل گندم موجب تسریع در فرآیند حمل و بارگیری و همچنین کاهش ترافیک جاده ای و هزینه های مربوط به حمل و تامین گندم استان گردیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به نیاز استان به تامین گندم از مبادی متنوع اعلام کرد: استان مازندران با توجه به مصرف غالب نان بربری نیازمند به تامین گندم با کیفیت بالا می باشد که به همین منظور پیگیری ها و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و غالب گندم های ورودی به استان نیز تولید شده در استان های با کیفیت بالای گندم می‌باشد.

وی همچنین به تامین گندم از طریق بنادر استان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالاهای اساسی و کاهش هزینه های تمام شده برای بخش های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی صورت گرفت و تا امروز نزدیک به 10 هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشورهای همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان گردید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار