اعتبار ۲ میلیارد تومانی اجرای طرح هادی در روستای آزادبن/نیازمند نصب ترانس برق در ورودی روستا هستیم\

اعتبار ۲ میلیارد تومانی اجرای طرح هادی در روستای آزادبن/نیازمند نصب ترانس برق در ورودی روستا هستیم

  • کد خبر: 2111104409
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1403 - 10:40

دهیار روستای آزادبن پهناب از بخش مرکزی جویبار با اعلام اینکه طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرای طرح هادی خیابان فرعی به طول ۳۵۰ متر انجام شد، گفت: در این طرح جابه جایی تیر چراغ برق، زیرسازی آسفالت و جوی و جدول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان صورت گرفته است.

همت ذبیحی آزادبنی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار این طرح از منابع دولتی و ۷۰۰ میلیون تومان آن نیز با خودیاری و مشارکت مردم بوده است، افزود: در سال ۹۷ ؛ ۸۵۰ متر جاده اصلی روستا اجرای زیرسازی و آسفالت آن انجام شده است‌. 

وی که از سال ۸۴ تاکنون دهیار روستای آزادبن بوده و با همکاری شورا اقدامات خوبی در این روستا انجام داده است، گفت: آسفالت ۳۵۰ متر به اتمام رسیده است اما مشکل حال حاضر ما اجرای پیاده روسازی در این خیابان بوده و از مسئولین امر تقاضا داریم اعتبارات مناسبی برای اجرای کامل طرح به دهیاری و شورای این روستا اختصاص دهند.

دهیار روستای آزادبن با اعلام اینکه بابت لوله گذاری انشعابی کنار خیابان با مشکلاتی مواجه هستیم ، اظهار داشت: آسفالت خیابان صورت گرفته اما به دلیل فرسودگی لوله ها مجبور به تخریب آسفالت شده ایم و در حال حاضر برای تعویض لوله با مشکل مواجه هستیم. 

ذبیحی در ادامه به ضعف ولتاژ برق در روستا اشاره ای کرد و افزود: بارها نامه نگاری کرده ایم که ترانس برق در ورودی اصلی روستا نصب شود اما هنوز اعتبار و جوابی در این خصوص به ما داده نشده است.

وی به مشکل کم آبی این روستا در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد : در حال حاضر نیز قعطی آب صورت میگیرد ولی خوشبختانه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر شده است .

دهیار روستای آزادبن در پایان جمعیت روستای این روستا را ۲۵۰ خانوار با ۷۴۱ نفر جمعیت اعلام کرد و گفت: از حمایت های بی دریغ استانداری ، بخشدار مرکزی ، فرماندار و ادارات بنیاد مسکن و برق تقدیر و تشکر میکنم .

ازادبن

شورای روستای آزادبن پهناب در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد مهاجرت جوانان این روستا به شهر بوده ایم ، گفت: در بافت روستا چهار هکتار زمین مربوط به چند نفر از اهالی روستا بوده که اجازه ساخت و ساز نمی دهند و کمبود زمین نیز یکی از دلایل مهاجرت جوانان این روستا بوده است.

جاسم واحدی دلیل منحل شدن دبیرستان دخترانه پهناب را به حدنصاب نرسیدن تنها چند دانش آموز اعلام کرد و افزود: مسئولین ذی ربط می توانستند این مساله را تنها با پیگیری ساده حل و موجب نشوند تا ۴۰ دانش آموز دختر این مدرسه مجبور به رفتن به مدارس دیگر شوند.

وی با اعلام اینکه در این منطقه تعداد آببندان ها زیاد بوده اظهار داشت: اما متاسفانه در چند سال اخیر لایروبی این اب بندان ها به دلیل کمبود اعتبارات انجام نشده و شاهد کم عمق شدن آب این آب بندان ها شده ایم .

واحدی جاده این محور را جاده ای بسیار خطرناک و مرگ آور توصیف کرد و افزود: این محور دارای تردد بسیار بوده اما تعریض این جاده صورت نگرفته است و هرساله شاهد تصادفات منجر به فوت و جرح بوده ایم .

وی با بیان اینکه سال گذشته آب کشاورزی در این منطقه بسیار با مشکل مواجه بوده است ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بارندگی های فصل بهار امسال این چالش کمتر شده و قطعی برق نیز وضعیت آن نسبت به سال های اخیر بسیار مطلوب شده است.

واحدی در پایان ضمن قدردانی از دهیار روستای پهناب در پیگیری امور روستا و همچنین دریافت وام اشتغال از بنیاد برکت گفت: برای احداث گلخانه برای ۳۰ نفر وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار