ردیابی مگس مدیترانه در سطح ۱۲۰۰ هکتار از باغات جویبار\

ردیابی مگس مدیترانه در سطح ۱۲۰۰ هکتار از باغات جویبار

  • کد خبر: 2111104399
  • چاپ
  • انتشار: 03 مرداد 1403 - 10:11

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از ردیابی مگس مدیترانه در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار از باغات شهرستان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۱۴ کلاس آموزشی با حضور ۲۰۰ بهره بردار برای مبارزه با این آفات در سطح شهرستان برگزار شده است.

عبدالله رحیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این کلاس های آموزشی در قالب برگزاری کاروان آموزش ترویجی، رزمایش مگس مدیترانه ای، مانور پدافند غیرعامل، آموزش مجازی ، آموزش های انفرادی ، مصاحبه رادیویی و نصب بنر بوده است ، افزود: به یکهزار و ۶۰۰ بهره بردار پیامک آموزشی ارسال و همچنین مکاتبات لازم با شورا و دهیاران روستا برای مبارزه با این آفت صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه امسال زمستان سردی را شاهد نبوده ایم و همین خود موجب افزایش مگس مدیترانه شده است، گفت: طی سال‌های گذشته نهاده و سم مبارزه با آفت مگس مدیترانه توسط دولت انجام می شد اما در حال حاضر این آفت عمومی شده است و مبارزه آن باید از طریق مردم انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با تاکید براینکه کلاس های آموزشی و ترویجی برای باغداران برگزار شده است، افزود: اما متاسفانه برخی از باغداران مبارزه با این آفت را جدی نمی گیرند و همین موجب خسارت به باغات می شود.

رحیمی از برگزاری کلاس های آموزشی ، ترویجی و فنی توسط جهاد شهرستان و سه مرکز خدمات با نصب بنر ، فضای مجازی و اطلاع رسانی توسط دهیاران و شوراها خبر داد و گفت: امیدواریم باغداران توصیه های لازم از سوی کارشناسان ما را جدی بگیرند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار در پایان سطح زیرکشت نارنگی پیش رس در این شهرستان را ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: برای مبارزه با این آفت نکات مورد نیاز به این باغداران از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شده است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار