پرداخت صدقه در قائمشهر ۲۵ درصد رشد داشته است\

پرداخت صدقه در قائمشهر ۲۵ درصد رشد داشته است

  • کد خبر: 2111104392
  • چاپ
  • انتشار: 31 تیر 1403 - 12:25

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قائمشهر گفت که مردم نیکوکار این شهرستان در سه ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند که این آمار ۲۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل آن رشد دارد.

به گزارش استناد نیوز ، پرداخت صدقات در اسلام بسیار تاکید شده و علاوه بر اجر دنیوی و اخروی برای صدقه‌دهنده، شاید مهمتر از آن مشارکت در امور خیر و کمک به نیازمندان است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ویژه صدقات از وظایف و اختیارات کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که ابتدا به شکل حضوری و با مراجعه به درب خانه‌ها، جمع‌آوری می‌شد و به فراخور زمان این شیوه تغییر کرد و به‌صورت توزیع صندوق‌های صدقات بین مردم و سطح شهر شکل دیگری به خود گرفت.

با پیشرفت فناوری طی چند سال اخیر پرداخت‌های الکترونیکی جای خود را به صندوق‌های صدقات داده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

جمال یعقوبی رئیس کمیته امداد قائمشهر تعداد صندوق صدقات ( بزرگ ، کوچک ، اماکن و معابر ) در سطح این شهرستان را ۲۶ هزار و ۴۰۵ صندوق اعلام کرد و گفت : از این تعداد صندوق مبلغ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک شد .

وی با اشاره به اینکه میزان حمایت و مشارکت قائمشهری ها نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۲۵درصد رشد داشته است گفت: ۱۲ هزار و ۲۸۲ مشترک از طریق روشهای نوین مبلغی بیش از ۶۸ میلیون تومان صدقه پرداخت نمودند.

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: کمک های جمع آوری شده توسط مردم برای تامین مسکن ،جهیزیه ،اشتغال ،تحصیل و... و رفع مشکلات و نیازمندیهای محرومان هزینه گردید. 

 در شهرستان قائمشهر ۵۵۳۱ خانوار تحت حمایت هستند و ازخدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار