خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) در پیر تکیه موسی کالا / تکیه ای با بیش از ۴۰ سال قدمت و معجزه هایی که به چشم دیده شد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) در پیر تکیه موسی کالا / تکیه ای با بیش از ۴۰ سال قدمت و معجزه هایی که به چشم دیده شد

  • کد خبر: 2111104387
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1403 - 16:10

پیرتکیه موسی کالای سیمرغ از تکایای قدیمی این روستا است که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، عاشقان امام حسین (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور در این تکیه ارادات خود را به ثالار شهیدان به نمایش می گذارند.

به گزارش استناد نیوز، پیر تکیه موسی کلای سیمرغ نامی آشنا برای دوستداران امام حسین (ع) کسانی که عاشق ثالار شهیدان هستند از مراسم های جگر سوز این تکیه آشنا هستند. تکیه ای با قدمت بیش از ۴۰ سال که توانسته در این مدت عاشقان آقا امام حسین (ع) را در ایام محرم همراهی کند. 

ریش سفیدان روستای موسی کلا از وجود ۷ تکیه در موسی کلا خبر میدهند اما چون این تکیه قدیمی تر از ۷ تکیه دیگر است به پیر تکیه معروف می شود. 

تکیه ای که در چند دهه گذشته به یک پایگاه مهم برای عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شد. بعد از گذشت سال ها؛ بسیاری از بانیان این تکیه از این دنیا می روند و بخشی از پیر تکیه خراب و فقط همین مکان فعلی باقی می ماند. 

درباره علت بقا و قداست این مکان معجزه های بسیاری روایت می شود که اهالی موسی کالا با آن آشنایی کامل دارند. بارها مومنان در خواب عالم رویا دیدند که سه نفر از سادات جلیل القدر در این مکان مدفون هستند. به گفته پیرغلامان در این تکیه چندین نفر شفا گرفتند و فردی که بینایی خود را از دست داده بود با حضور در پیر تکیه شفا گرفت و بینا شد. 

یکی از مراسمات در این تکیه شب هفتم محرم و حضور دسته و سینه زنی یکی از روستاهای همجوار موسی کالا است که در پیر تکیه با ذبح ۷ گوسفند در این مکان عزاداری و ارادات خود را به سالار شهیدان به نمایش گذاشته اند. 

دیگر مراسم های دهه محرم که جمعیت زیادی از عاشقان امام حسین (ع) در آن شرکت میکنند، اجتماع عزاداران در روز تاسوعای حسینی است که مردم از جاهای مختلف خود را به پیر تکیه می رسانند و با سینه زنی و مداحی ارادات خود را به آقا ابا عبدالله الحسین (ع) نشان می دهند. 

افراد زیادی در  این تکیه شفا گرفتند و حاجات خود را دریافت کردند، به همین دلیل در روزهای تاسوعا و عاشورا خیل عظیمی از مردم در این مراسم شرکت می کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار