تکیه شهدا محلی برای آموزش رشادت و فداکاری /تجدید میثاق با خانواده شهدای دفاع مقدس در روز تاسوعای حسینی\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

تکیه شهدا محلی برای آموزش رشادت و فداکاری /تجدید میثاق با خانواده شهدای دفاع مقدس در روز تاسوعای حسینی

  • کد خبر: 2111104386
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1403 - 10:15

مردم با حضور در تکیه شهدا واقع در منطقه ۱۶ متری قائمشهر در روز تاسوعا با حضور در خانه شهدای هشت سال دفاع مقدس و سینه زنی و مداحی، با آرمان های شهدا در روز واقع کربلا تجدید میثاق می کنند.

به گزارش استناد نیوز، این روزها هرکسی که دل شکسته و دوستدار سالار شهیدان است، برای زنده نگه داشتن نام امام حسین (ع ) در هیات های محل خود پادویی آقا امام حسین (ع) را می کند. هر شهر و هر محله ای در ایران به سبک خودش برای امام حسین (ع) عزاداری میکند. 

تکیه شهدای ۱۶ متری که از قدیمی ترین تکیه های شهرستان قائمشهر معرفی می شود به شکل امنایی اداره می گردد. 

بیش از ۳۰ سال است که به همت هیات امنای این تکیه و اهالی محله ۱۶ متری، در روز تاسوعای حسینی به صورت دسته رویی به منزل شهدای این منطقه می روند و با خانواده های آنها تجدید میثاق می کنند. 

این دسته رویی در روز تاسوعا توسط تکیه شهدا به سنت تبدیل شده است که نسل های مختلف با حضور در این مراسم نسبت به آرمان های شهدای ۸ سال دفاع مقدس و رشادت های آقا امام حسین (ع ) در دشت کربلا آشنا می شوند. 

کودکان گذشته ای که اکنون به جوانان این مرز و بوم تبدیل شده اند و با دسته رویی و شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در تکیه شهدا درس فداکاری و میهن دوستی را یاد گرفتند. 

بعد از جنگ ۸ سال دفاع مقدس در روز تاسوعای حسینی اهالی منطقه به همراه هیات امنای تکیه شهدا با روضه خوانی با خانواده های جنگ دفاع مقدس که همانند امام حسین(ع) در برابر دشمن جان خود را از دست دادند تجدید میثاق میکنند و در روضه های خود به نسل جدید یادآوری میکنند که برای نگه داشتن این انقلاب چه جوانانی جان خود را از دست دادند. 

طبق آمارهای موجود در منطقه ۱۶ متری شهرستان قائمشهر بیش از ۳۴ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار