بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج پرداخت شد\
  • توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران؛

بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج پرداخت شد

  • کد خبر: 2111104381
  • چاپ
  • انتشار: 21 تیر 1403 - 21:58

مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه به استناد بند ن تبصره ۱۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ صندوقی تشکیل شد به نام صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج که حدود ۱۰۷ بیماری را شامل می‌شود ، گفت که تا پایان ۱۴۰۲ برای ۱۸۵۳ مورد سند حدود ۱۵ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان پرداخت کردیم و حدود ۲۱۲ سند هم آماده پرداخت وجود دارد که حدود یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان قیمت این اسناد می‌شود.

به گزارش استناد نیوز،دکتر سید رضا کاظمی‌نیا روز پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه رقم توسعه نسخه الکترونیکی تقریباً به رشد صد در صد رسیده است درمورد خدمات ارائه شده، گفت: در بحث خرید خدمات ناباروری باتوجه به نیاز جامعه و نیاز به رشد جمعیت خرید خدمت به صورت عمومی غیردولتی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از مجموع تعداد پرونده‌های تشکیل شده از مرکز طرف قرار‌داد ۴۹۰۰ مراجعه ؛ حدود ۱۰ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان به جامعه هدف پرداخت کردیم و همچنین در سه ماهه اول ۱۴۰۳ هم از مجموع ۶۳۱ مراجعه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خدمت گرفتند.

وی به بحث بیماران سخت و صعب‌العلاج، اشاره کرد و گفت: به استناد بند ن تبصره ۱۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ صندوقی تشکیل شد به نام صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج که حدود ۱۰۷ بیماری را شامل می‌شود و تا پایان ۱۴۰۲ برای ۱۸۵۳ مورد سند حدود ۱۵ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان پرداخت کردیم و حدود ۲۱۲ سند هم آماده پرداخت وجود دارد که حدود یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان قیمت این اسناد می‌شود و مجموع پرونده‌هایی که شامل اسناد غیرمشمول ما بود حدود یک میلیارد و ۵۳ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد‌.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران درمورد سوال مطرح شده رسانه‌ها مبنی بر اینکه چرا مراکز طرف قرارداد بیماران تامین اجتماعی را زیاد مورد توجه قرار نمی‌دهند، اظهار داشت: یکسری مطالبات دو طرفه است که ما در بحث بیمارستان‌های دانشگاهی مطالبات معوقه‌ای داشتیم که به همت مدیرعامل سازمان در تیر ماه سال جاری ۲۳ همت پول برای تزریق به مرکز درمانی طرف قرارداد چه دانشگاهی و چه خصوصی اختصاص پیدا کرد.

دکتر کاظمی‌نیا، افزود: مطالبات پزشکان خانواده در سه ماهه چهارم و همچنین مطالبات ۸۰ درصد اسفند، فروردین و تشویقی ۶ ماه اول را در طی تیر ماه جاری پرداخت کردیم، همچنین مطالبات اسفند و فروردین متخصصین و دندان‌پزشکان که شامل پزشکان خانواده هستند را نیز پرداخت کردیم. 

این مسئول یادآور شد: داروخانه‌های غیر دانشگاهی صنعت سازمان مطالبات بهمن و اسفند و پاراکلینیک‌های غیر دانشگاهی مطالبات مهر تا بهمن، درمانگاه‌های غیر دانشگاهی مطالبات مهر تا اسفند، بیمارستان‌های دانشگاهی که بخش عمده مطالبات ما هست هم مطالبات مهر، آبان و آذر را پرداخت کردیم که مجموعاً ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود و تا ده روز آینده مطالبات دی، بهمن و اسفند این مراکز هم پرداخت می‌شود و تقریبا تمام مطالبات ۱۴۰۲ مرکز بیمارستان‌ها تسویه خواهد شد‌.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به سایر خدمات این سازمان در حوزه‌های دیگر، گفت: در حوزه منابع انسانی چندین آزمون برگزار و ۹۵ نیرو در مشاغل کارشناسی در ۱۴۰۱ و ۱۲۱ نیرو شرکتی در سه مرحله آزمون جذب سازمان شدند و همچنین ۹۳ مورد شاهد و ایثارگران نیز تبدیل وضعیت شدند.

کاظمی‌نیا در حوزه فرهنگی، توضیح داد: شوراهای عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین را تشکیل دادیم، نمازخانه‌ها را تجهیز کردیم، نشست‌های دوره‌ای با شرکای اجتماعی، بازنشستگان و جمعیت ایثارگران داشتیم، تسهیلات هدیه ازدواج و تولد نوزادان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به همکاران ارائه شد.

وی افزود: همایش فرهنگی و آموزشی رشد و نمو در طی ۴ مرحله در استان انجام و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل و همکاران از این اردوهای آموزشی و تفریحی استفاده کردند.

کاظمی ‌نیا یادآور شد: در حوزه اقدامات خدا پسندانه افراد داوطلب در قالب گروه‌های جهادی در مناطق کم برخودار ایستگاه سلامت در روستاهای قائمشهر، بابل، نکا، بابلسر، ساری، کیاسر و سوادکوه خدمات ارائه دادند.

مديرکل تأمین اجتماعی مازندران در این نشست مهمترین چالشی که در استان مازندران با آن مواجه هستند را ناترازی در تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران عنوان کرد و افزود: مجموع درآمدی اداره کل که از وصول حق بیمه حاصل می‌شود در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶ هزار و ۲۰۶ میلیارد بود که پاسخگوی منابع هزینه ای اداره کل در پرداخت مستمری و هزینه های درمانی نمی باشد.

حسن فلاح مهمترین دلایل این ناترازی را عدم وجود صنایع بزرگ و دارای نیروی کار بالا در استان عنوان کرد .

وی در پایان گفت : موضوع دیگر دخیل در این ناترازی مهاجرت معکوس بازنشستگان پس از دوران خدمت به مازندران است، در واقع در دوران ۳۰ ساله کار در استان‌های صنعتی حق بیمه خود را به استانی دیگر پرداخت می‌نمایند و بلافاصله بعد از بازنشستگی به استان مازندران بازگشته و مستمری خود را از این استان دریافت می نمایند که در نتیجه ضریب پشتیبانی استان به ۳.۷ رسید یعنی از هر ۳.۷ نفر یک نفر مستمری بگیر داریم که از میانگین کشوری که ۴.۲ است فاصله دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار