پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن برنج شلتوک در شهرستان ساری\

پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن برنج شلتوک در شهرستان ساری

  • کد خبر: 2111104377
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1403 - 14:48

فرماندار شهرستان ساری با اعلام اینکه کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵هزار و ۳۲۲ هکتار می باشد گفت که این از مقدار، ۲۴۲۰۰ هکتار سطح کاشت(نشاء) بوده و پیش بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت با بیان اینکه سطح کلزا در مرکز استان ۲۳۰۰ هکتار بوه که با پیش بینی تولید ۴۰۰۰تن، تاکنون حدود ۲۰۰۰تن خرید انجام شده است افزود: سطح کشت گندم در شهرستان ساری ۱۰۳۰۰هکتار بوده و پیش بینی تولید نیز ۲۴ هزار تن می باشد که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است. 

مقام عالی دولت در مرکز مازندران به توسعه مکانیزاسیون در شهرستان اشاره نمود و با تاکید بر اینکه با توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید کشاورزان کاهش می یابد افزود: کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵۳۲۲ هکتار می باشد که این از مقدار، ۲۴۲۰۰ هکتار سطح کاشت(نشاء) بوده و پیش بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

فرماندار ساری ادامه داد: همچنین باید در قیمت گذاری برنج منفعت تولید کننده و مصرف کننده با هم در نظر گرفته شود.

محمدعلی نوبخت در ادامه افزود: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی در پایان افزود: شهرستان‌ ساری دارای ۶ مرکز خرید تضمینی گندم است که در حال حاضر ۳ مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان‌ فعال هستند و با پایان برداشت در اراضی دشت این شهرستان ۳مرکز به کار خود پایان دادند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار