ماه رشادت و مقاومت آمد/ قائمشهر به احترام امام حسین (ع) سیاه پوش شد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

ماه رشادت و مقاومت آمد/ قائمشهر به احترام امام حسین (ع) سیاه پوش شد

  • کد خبر: 2111104372
  • چاپ
  • انتشار: 16 تیر 1403 - 14:36

 امام حسین (ع ) و يارانش در ماه محرم با ایستادگی و مقاومت در مقابل سپاه میلیونی یزید ایستادگی کردند تا اسلام زنده بماند و مردم قائمشهر هم به احترام پرچمداران اسلام در ماه محرم سیاه پوش شدند.

به گزارش استناد نیوز، ماه محرم آمد. ماه عزا، ماه ماتم و ماه عاشقان حسین (ع) آمد. محرم آمد تا مقاومت و رشادت را در زندگی تداعی کند. محرم آمد تا عاشقان حسین (ع) درس فداکاری و بزرگ مردی را بیاموزند. 

مردم هرساله در سراسر ایران نزدیک به محرم با آداب و رسوم خاصی به استقبال ماه محرم می روند. شهرهای مختلف استان مازندران هم به سبک های مختلف یاد و خاطره یاران امام حسین ( ع) را زنده نگه می دارند. 

 یک روز قبل از محرم مراسم قلک شکنی تکیه بربری محله قائمشهر انجام می شود و نذورات مردم برای تهیه اطعام در این ماه جمع آوری می شود. 

عاشقان آذری زبان شهرستان قائمشهر هم در تکیه آذربایجانی ها؛ جمعه قبل از شروع محرم با مراسم تشت گذاری به استقبال ماه محرم می روند.

در این مراسم تلاش دارند واقعه کربلا و تشنگی یاران امام در مقابل بستن آب توسط یاران یزید را به تصویر بکشند. تعدادی از یک مسیر با تشت پر از آب عبور می کنند و با سینه زنی و مداحی وارد تکیه می شوند. 

هیات امنا امام زاده حمزه شهرستان قائمشهر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز در خصوص مراسم قلک شکنی در تکیه بربری محله ، گفت: این سنت حسنه با بیش از چهل سال قدمت در حال برگزاری است و عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در این مراسم شرکت می کنند.

مهدی داداشی با اعلام اینکه عاشقان اباعبدالله (ع) که سال قبل قلک به امانت گرفتند و در وجوه داخل آن را به عنوان نذری در طول سال ذخیره کردند تا در محرم صرف عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش شود، گفت که در آیین قلک شکنی این قلک را به مسجد می آوردند.

وی در پایان گفت که نذورات جمع آوری شره مردم در کمک به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و اطعام دهی صرف می شود.

سازمان تبلیغات اسلامی با همت شهرداری ، شهر قائمشهر را سیاه پوش کرد و مردم این شهر به مدت یک ماه در عزای امام حسین و یاران وفادارش به سوگ مینشینند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار