پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان جویباری\

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان جویباری

  • کد خبر: 2111104365
  • چاپ
  • انتشار: 13 تیر 1403 - 11:54

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جویبار از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۲۱۸ مددجوی این اداره خبر داد.

مهدی دامادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این تسهیلات در حوزه خدمات، کشاورزی و دامداری به مددجویان پرداخت شده است، گفت : ناظرین کمیته امداد طی سه سال این طرح ها را زیر نظر و مورد بازبینی قرار می دهند و اگر اشکالاتی باشد حمایت های لازم از جمله مشاوره به این افراد داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر از مددجویان ما که توانایی دریافت تسهیلات نداشته اند به کارگاه های تولیدی معرفی و مشغول به کار شدند .

رئیس کمیته امداد جویبار با اشاره به اینکه از سال گذشته ساخت ۱۸ واحد مسکونی برای مددجویان آغاز شده است ، افزود: ۱۱ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و ۳ واحد در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. 

دامادی اضافه کرد: در ساخت این واحدها ۳۵۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن ، ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد و برخی از این واحدها بسیج سازندگی نیز مشارکت دارد.

وی در خصوص تعمیرات واحدهای مسکونی مددجویان از محل مشارکت های مردمی اظهار داشت: برای ۶۷ نفر مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات هزینه پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد جویبار با اعلام اینکه از طریق صندوق امداد ولایت در سه ماه نخست امسال چهار میلیارد تومان تسهیلات از محل سپرده گذاری خیرین به نیازمندان پرداخت شده است ، گفت: پنج مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳ مرکز در حوزه حمایت به مددجویان ما خدمات ارائه می دهند.

دامادی در خصوص پرداخت زکات به نیازمندان این شهرستان ، گفت: در عید فطر سال گذشته و امسال مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری زکات فطریه در این شهرستان انجام و در همان روز از طریق صندوق امداد و ولایت به محرومین پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه همچنین در سال گذشته برای ۳۲نوعروس جهیزیه به ارزش ۸۱۱میلیون تومان تهیه شده است،، افزود: همچنین برای  ۷۷ مددجو  وسایل ضروری به ارزش ۵۴۵ میلیون تومان خریداری و به مددجویان تحویل داده شد.

رئیس کمیته امداد جویبار در پایان با اشاره به اینکه  در حوزه فرهنگی به ۳۸۶ نفر از خانواده‌های که دارای فرزند دانش آموز و دانشجو بوده اند از محل اعتبارات دولتی ۶۴ میلیون تومان هزینه تحصیلی و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت مردمی پرداخت شده است  گفت: به هر دانشجو ۴۰ میلیون تومان هزینه تحصیلی پرداخت شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار