توجه ویژه به ظرفیت های ذخیره سازی استان مازندران در تامین کالاهای اساسی\

توجه ویژه به ظرفیت های ذخیره سازی استان مازندران در تامین کالاهای اساسی

  • کد خبر: 2111104361
  • چاپ
  • انتشار: 12 تیر 1403 - 13:36

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت های ذخیره سازی استان در تامین کالاهای اساسی گفت : استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در توسعه تجارت با کشورهای همسایه دریای خزر و توجه به ظرفیت های ذخیره سازی استان در تامین کالاهای اساسی و تحت کلید گمرک قراردادن انبارها و سیلوها در استان منجر به رشد مبادلات تجاری و رونق اقتصاد در استان مازندران خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، عباسعلی وفائی نژاد با اشاره به پیگیری های مستمر صورت گرفته توسط استانداری و اداره کل غله استان برای استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی استراتژیک با نگاه به ضرورت تامین نیاز و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان و در صورت لزوم نیاز مصرفی کشور بزودی از طریق بنادر استان آغاز خواهد شد.

وفائی نژاد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در توسعه تجارت با کشورهای همسایه دریای خزر و توجه به ظرفیت های ذخیره سازی استان در تامین کالاهای اساسی و تحت کلید گمرک قراردادن انبارها و سیلوها در استان منجر به رشد مبادلات تجاری و رونق اقتصاد در استان مازندران خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در این نشست مشترک که با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل غله مازندران ، گمرک و بندر امیرآباد برگزار شد، هماهنگی برای شناسایی موانع موجود را امری ضروری دانست و تاکید کرد: هماهنگی در تسهیل و سرعت بخشیدن در امر تخلیه و بارگیری و تحت کلید قراردادن مراکز ذخیره سازی کالاهای اساسی و شناسایی موانع موجود موجب تسریع در رفع نیاز کشور و خدمت رسانی بهتر در جلب رضایت مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای داخل استان موجب افزایش درآمد ناخالص و اشتغال زایی در استان می گردد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت بالا و تاثیرگذاری این اقدام در اقتصاد استان ، ضرورت دارد تا با همسویی همه دستگاه‌های مسئول این حوزه ، اقدامات موثری برای تسهیل و تسریع در امر خدمت رسانی به مردم استان صورت پذیرد.

نشست مشترک مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با مدیرکل ناظر گمرکات استان، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، در راستای تحقق برنامه های اقتصادی دولت در حوزه تامین امنیت غذایی و لزوم توجه به استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود در بندر امیرآباد برگزار گردید.

در این نشست که به منظور تسهیل در امر تامین کالاهای اساسی گندم و روغن خام خوراکی و استفاده از ظرفیت بنادر شمالی و ظرفیت های بالقوه موجود جهت ذخیره سازی برگزار گردید، زمینه سازی برای رونق اقتصاد استان ، توسعه تجارت خارجی و تامین کالاهای اساسی از طریق تهاتر کالا مورد تاکید قرار گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار