امروز تحولات بورس و اقتصاد چگونه بود؟\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

امروز تحولات بورس و اقتصاد چگونه بود؟

  • کد خبر: 2111104357
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1403 - 19:31

کارشناس بازار سرمایه ، گفت :بازار سرمایه امروز کمی بهتر از روزهای گذشته معامله شد که البته این موضوع اصلا دلیل بر امیدواری به آینده نیست و دلیل بر این موضوع است که بازار دیگر نفس ریزش ندارد.

خبرنگار : مریم معینی 

پویان مظفری  روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز در پاسخ به این سوال که اقبال بازار به کدام صنایع بوده گفت :

در شرایطی که نرخ فروش شرکت های لاستیکی توانسته خزنده و  رشد مناسب داشته باشد این صنعت با اقبال بسیار مناسبی هم از منظر قیمتی هم از منظر بنیادی همراه بوده است, همین موضوع به بالادست زنجیره لاستیکی ها هم رسیده, شرکت های دوده صنعتی هم گزارش های جذابی داشتند و عملکرد مناسبی در بازار از خود نشان دادند.

تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار راجب واکنش بازار به گزارشات اظهار کرد: حقیقتا بازار سرمایه جهت خاصی ندارد اما نسبت به گزارش ها اصلا بی تفاوت نیست, نمادهایی که گزارش های فصلی و ماهانه خوبی دارند مانند پکرمان, شکربن و... مورد اقبال جدی بازار قرار میگیرند, این موضوع نشانگر این بحث است که بازار سهام از منظر قیمتی و ارزندگی در نقطه مناسبی قرار دارد, عملا تا سهمی خالی از فروشنده میشود رشد قیمتی مناسبش شروع میشود.

وی در مورد ریسک پذیری در بازارها اذعان داشت: بازارها ریسک پذیر در هردو جهت, در مدت اخیر دو تفکر اصلی در بازارها حاکم است, اول اینکه اگر جلیلی رای بیاورد طلا رشد میکند و دوم اینکه اگر پزشکیان رای بیاورد بازار سهام رشد میکند, همین موضوع باعث این شده که پولهای داخل کارگزاری ها در هردو طرف ریسک کنند و هم طلا بخرند هم صندوق اهرمی!!

اما در این بین هیچکس طرفدار صندوق درآمد ثابت نیست.

وی در ادامه گفت : با سیاست های دستوری بانک مرکزی و سازمان بورس نرخ بازدهی اخزا کاهش پیدا کرد و زیر 30%ytm را تثبیت کرد که اتفاق مناسبی است.

پویان در پایان گفت: ارزش معاملات خرد سهام امروز در سطح 1,811 میلیارد تومان بود که از مبلغ بازار با خروج 331میلیارد تومانی همراه شد.

 در انتهای بازار 343نماد مثبت و 298نماد منفی در بازار معامله میشدند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار