سنگ تمام سنگتابی ها در برگزاری جشن غدیر\

سنگ تمام سنگتابی ها در برگزاری جشن غدیر

  • کد خبر: 2111104340
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1403 - 21:58

روستای سنگتاب از توابع بخش تالارپی سیمرغ برای برگزاری جشن بزرگ عید غدیر سنگ تمام گذاشت و در پایان مراسم با اهدای جوایز از دختران و پسران تجلیل به عمل آمد .

به گزارش استناد نیوز، شیعیان طبق یک سنت دیرینه عید غدیر خم را در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی همانند دیگر عیدها جشن می‌گیرند و اجتماعات بزرگی برگزار می کنند . این مراسمات در برخی از روستاها بسیار پرشور و با خیل عظیمی از علاقه مندان به ائمه اطهار برگزار می شود .

در شب عید غدير در حسینیه روستای سنگتاب از توابع شهرستان سیمرغ مراسم باشکوهی با حضور مسئولین، معاون فرماندار سیمرغ، بخشدار مرکزی تالارپی و مردم منطقه برگزار شد .

این روستا مرکز بخش تالارپی بوده و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران جمعیت آن بیش از یکهزار نفر و ۳۵۰ خانوار بوده است .

روستا

حجت الاسلام قلی نژاد امام جماعت سنگتاب با بیان اینکه عید غدیر عید بزرگ شیعیان بوده که قابل بیان کردن و توصیف نبوده ، گفت: به گفته رسول اکرم (س) بهشت مشتاق دوستداران و محبان علی (ع) است.

وی در ادامه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اشاره ای کرد و افزود : حضور ما در این عرصه و انتخاب فرد اصلح وظیفه شرعی ما است تا بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج ) برسانیم .

قلی نژاد با اعلام اینکه متاسفانه در مناظره های ریاست جمهوری برخی کاندیدها حرف دشمن را می زنند، گفت: در این سال‌ها هر سخنی که مقام معظم رهبری فرمودند برخی از این آقایان برعکس آن عمل کرده اند .

وی با تاکید براینکه مواظب انتخابات و انتخاب خود باشیم ، اظهار داشت: امیدواریم با انتخاب فرد اصلح مشکلات مردم برطرف و راه شهید خدمت آیت الله رئیسی همچنان ادامه یابد.

در پایان این مراسم از تعدادی از دختران و پسران که در کلاس های مساجد این روستا شرکت داشتند، تقدیر و تشکر به عمل آمد .

روستا

روستا

عضو شورای سنگتاب در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه مراسم جشن غدیر هر ساله در این روستا برگزار می شود،گفت؛ این مراسم با کمک های مردمی برگزار می شود. 

ملک خوش بین، افزود: اهالی منطقه به صورت خودجوش جشن غدیر را برگزار می کنند.

وی اظهار داشت: هیاتی ها ، جوانان و اهالی روستا هر ساله برای برگزاری این جشن سنگ تمام میگذارند و امیدواریم این برنامه ها همه ساله تداوم داشته باشد.

 بیش از ۸۶ سید در روستای سنگتاب از توابع بخش تالارپی زندگی می کنند که در پایان از تعدادی از این سیدها با قید قرعه جوایزی اهدا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار