طرح جامع پسماند اجرا خواهد شد\
  • شهردار زیراب؛

طرح جامع پسماند اجرا خواهد شد

  • کد خبر: 2111104332
  • چاپ
  • انتشار: 01 تیر 1403 - 13:44

یاور حمیدی گفت پسماند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بوده که اتفاقی برای حل آن نیفتاده و با انجام طرح جامع پسماند مشکل را حل می‌کنیم .

به گزارش استناد نیوز از سوادکوه، یاور حمیدی شهردار شهر زیراب در نشست خبری ضمن تقدیر از استاندار مازندران، مسئولان، شورای تامین شهرستان سوادکوه و قدردانی از مردم و خانواده شهدا با توضیح وضعیت شهرداری زیراب درموقع تحویل مسئولیت، اظهار داشت: شهرداری را در حالی تحویل گرفتیم که ۵ مسئول واحدهای مختلف استعفا داده بودند و دارای بدهی چند میلیاردی نیز است، ماشین آلات دارای مشکلاتی هستند اما تلاش می‌کنم در این مسئولیت عملکرد خوبی ارائه دهیم.

وی با یادآوری بدهی ناشی از سیل سال ۹۴ که هنوز شهرداری زیراب درحال پرداخت آن است، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه با سیل‌زده‌ها توافق صورت گرفته بود اما بندهای توافق انجام نشد و کامیونی که بدین منظور توقیف بود نیز به تازگی مورد مزایده قرار گرفت، علاوه بر شکایت سیل ۹ شکایت دیگر نیز از شهرداری زیراب وجود دارد که یک شکایت مربوط به سال ۹۷ و درمورد زمینی در ۱۷ شهریور است که شهرداری زیراب محکوم به ۳۹۹ میلیون تومان شده بود اما شهرداران وقت پرداخت نکرده و امروز به بیش از ۴ میلیارد تومان رسیده و مجموع بدهی شهرداری زیراب حدود ۲۳ میلیارد تومان است.

حمیدی درمورد ساخت پل پدافند غیرعامل در خیابان خدمات با بیان اینکه پس از بازدید نامی قرار بر انجام این کار شده بود اما با توجه به متواتر نبودن لوایح شهردار وقت بحث طراحی دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: ابتدا جانمایی پل، آزمایش مکانیک خاک و سپس طراحی انجام میشد اما این ترتیب رعایت نشد و هماهنگ نبودن مجموع مدیریت شهری و شهردار باعث شد طراحی پل انجام نشود، عیب‌های طراحی پل را رفع کردیم و ۲ میلیارد تومان برای بسیج سازندگی اختصاص پیدا کرد چشم انتظار شروع عملیات اجرایی این پل پدافند غیرعامل هستیم.

شهردار شهر زیراب درمورد معضل چندین ساله جاده بالازیراب، عنوان کرد: بیش از ۳۰ پلاک باید خریداری میشد که ۱۳ پلاک مانده و اگر شرکت زیرساخت این ۱۳ پلاک را خریداری کند شهرداری آمادگی ایجاد میدان را دارد و نیاز به پیگیری در سطح کلان است.

حمیدی با بیان برنامه‌های پیش رو شهرداری زیراب، اظهار داشت: قلب شهر زیراب نیاز به کار دارد همچنین میدان اصلی، بلوار، چراغ، پارک معلم و استندهای بلوار که برآورد هزینه باید شوند،برای پارک که از قبل طراحی شده بود نیاز به بازنگری دارد، تابلو ورودی و خروجی شهر، بیلبوردهای تبلیغاتی قیمت کارشناسی می‌شود و مورد تشریفات قانونی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بحث زیباسازی هم مورد توجه است، برای قانون‌مند کردن نصب بَنِر در سطح شهر نیز لایحه‌ای برای شورا فرستادیم، شورا لوایح را زودتر مصوب کنند تا کارها دچار وقفه نشود، طرح زیباسازی منظر شهری در شب، بِتُن‌ریزی معابر با مشارکت مردم نیز ازجمله برنامه‌ها محسوب می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه رضایت شهروندان برای ما اهمیت دارد، گفت:در ورودی شهرداری از مراجعه کنندگان مشخصات و واحدی که مراجعه دارند پرسیده می‌شود و در هنگام خروج میزان رضایت ارزیابی می‌شود و درصورت راضی نبودن شهروندان ترتیب اثر داده خواهد شد، سامانه ۱۳۷ نیز به صورت شبانه‌روز پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

شهردار شهر زیراب موضوع پسماند را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برشمرد و اظهار داشت: هیچ تغییری در محدوده مدیریت شهری در این موضوع اتفاق نیفتاد و با انجام طرح جامع پسماند این موضوع را حل می‌کنیم.

وی افزود: ۳۶۳ تُن قیر نیز قرار بود برای شهرداری زیراب قرار گیرد و در تلاش برای گرفتن مبلغ یا تواتر هستیم، همچنین نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از ادارات طلب داریم و نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان نیز اجرائیه داریم و می‌توانیم بلافاصله حساب‌ها را ببندیم اما می‌خواهیم نگاه تعاملی داشته باشند، حفظ منافع شهروندان و شهرداری خط قرمز ما است.

شهردار زیراب با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ شورای زیراب بودجه قابل توجهی مصوب کردیم که نزدیک به دوبرابر بودجه سال گذشته است، عنوان کرد: بودجه سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان بود که ۳۹ میلیارد تومان متمم شد اما امسال ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم. 

حمیدی درمورد طرح جامع شهری نیز گفت: پیش طرح جامع شهری خوب بسته شده بود اما در ادامه تعاملات و دفاع خوبی صورت نگرفت و اشکالات زیادی دارد ازجمله کم کردن محدوده و در حال حاضر نیز مشاور طرح گرفتیم که مورد اعتماد مجموعه استانداری و راه و شهرسازی است.

شهردار شهر زیراب درمورد وضعیت بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: طرح تغییر عرض خیابان سه راه انقلاب آماده شده همچنین طرحی برای انتهای ۲۰ متری و خیابان کشتارگاه برای تغییر عرض داریم و برای کمیته انطباق فرستاده شده است. 

وی تصریح کرد : در بحث مسائل فرهنگی شهرداری زیراب ۹۰ درصد دخیل است.

محمد قاسم‌نژاد نائب رئیس شورای شهر زیراب نیز با بیان اینکه شورای دوره ششم با شهرداران تعامل داشته، اظهار داشت: در دوره ششم جزء در چند مورد همه موارد با شهرداران گذشته تصویب میشد و با شهرداران گذشته تعامل وجود داشت و اینکه گفته شده شورا مانع است، حقیقت ندارد و تمام لوایح مصوب میشد.

وی تصریح کرد: مردم حق دارند ولی مشکلات شهرداری هم می‌دانند شاید به نظر مردم شورای دوره ششم کاری انجام نداده باشد اما خیانتی هم نکردیم و بدهی میلیاردی هم به جا نگذاشتیم.

قاسم‌نژاد با برشمردن خدمات شورای دوره ششم، عنوان کرد: دوربین پایش تصویری، کارهای عمرانی ازجمله ۱۱۰ هزار متر مربع آسفالت معابر، ۶ هزار متر مربع ، احداث کانال و جدول ۳ هزار متر طول، احداث دیوار حفاظتی ۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، موزائیک فرش ۸۷۰ مترمربع، شن‌ریزی معابر ۸۰ هزار متر ، رنگ‌آمیزی بلوار و معابر ۱۰ هزار مترمربع ازجمله موارد عمرانی در طول ۳ سال بوده است.

 

انتهای پیام/

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار