استقرار ۱۱۹ اکیپ دامپزشکی ویژه عید قربان در مازندران\

استقرار ۱۱۹ اکیپ دامپزشکی ویژه عید قربان در مازندران

  • کد خبر: 2111104317
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1403 - 10:55

مدیرکل دامپزشکی مازندران از آمادگی برای تامین و توزیع دام قربانی در سطح این استان خبر داد و گفت : در اجرای این طرح ۱۱۹ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۷۸دکتر دامپزشک، ۸۴ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۲۵ ناظر شرعی نسبت به ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز مشغول خواهند شد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما ، حمزه آقاپور کاظمی با بیان این مطلب ، افزود: در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی با اجرای طرح‌های نظارتی بهداشتی و شرعی نسبت به ارائه خدمات به هم استانی‌ها اقدام می‌کند.

حمزه آقاپور کاظمی افزود: در اجرای این طرح ۱۱۹ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۷۸دکتر دامپزشک، ۸۴ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۲۵ ناظر شرعی نسبت به ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز مشغول خواهند شد.

وی گفت: در راستای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی هم استانی‌های عزیز برنامه ریزی‌هایی در قالب تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی از قبیل تهیه پوستر و بنر و نصب آنها در میادین اصلی شهرها، استفاده از فضای مجازی در انتشار توصیه‌های بهداشتی در غالب محتوای تصویری و ویدیویی، برگزاری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تهیه و توزیع بروشور‌های مخصوص عید قربان صورت گرفته است.

آقاپور کاظمی از همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اجرای کشتارگاه‌های ابراهیمی و برپایی چادر‌های خدماتی در میادین اصلی جهت ارائه خدمات بهداشتی و شرعی و تعیین میدان عرضه دام با حضور ناظرین بهداشتی خبر داد و افزود: کشتارگاه‌های استان جهت ارائه خدمات کشتار به هم استانی‌های عزیز با حضور ناظرین بهداشتی و شرعی در این روز آماده خدمت هستند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان توصیه‌هایی برای هم استانی‌های عزیز جهت انجام قربانی در این روز مبارک گفت: توصیه مهم و اصلی ما و تاکید ما بر کشتار دام در کشتارگاه‌های استان هست که برای همین امور تعبیه شده تا ضمن تسهیل کردن کار موازین بهداشتی و شرعی به بهترین نحو راعایت شود.

آقاپور کاظمی از مردم خواست دام خود را از مکان‌های مشخص شده دام تهیه کنند و از خرید دام‌هایی که لاغری مفرط دارند، مشکلات تنفسی (ترشحات بینی و دهان)، مشکلات گوارشی و حرکتی مثل لنگش، مشکلات پوستی از قبیل وجود کنه یا جرب روی پوست، یا دام‌های تحت درمان جدا خودداری کنند. 

وی ادامه داد: جهت جلوگیری از احتمال انتقال هرگونه بیماری مشترک، اجزای حرام و ضایعات کشتاری دفن گردد و از دادن آن به حیوانات خانگی جدا خودداری کنند. 

آقاپور کاظمی تصریح کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل و یا مشاهده موارد غیر طبیعی از قبیل کیست‌های انگلی بر روی جگر یا گوشت، زردی گوشت، مرطوب بودن لاشه (نشانه تب هست) و یا وجود برآمدگی‌های شبیه برنج از مصرف آن گوشت و یا بافت‌های غیر طبیعی جدا خودداری کنند و در این راه می‌توانند از راهنمایی همکاران دامپزشکی در شهرستان‌ها و یا از طریق سامانه ۱۵۱۲ مشکلات خود را در میان بگذارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار