امدادگران هلال احمر ۴۴ نفر را از غرق شدگی نجات دادند\

امدادگران هلال احمر ۴۴ نفر را از غرق شدگی نجات دادند

  • کد خبر: 2111104306
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1403 - 16:02

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل این استان، نجاتگران این جمعیت موفق شدند ۴۴ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

به گزارش استناد نیوز، غلامعلی فخاری، افزود: امسال نیز در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل استان بیش از ۵۵۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند.

فخاری گفت: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۵۴ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه ۱۸۲ نفر امدادگر و نجاتگر، ۳ دستگاه چادر سلامت و ۱۲۵۹ نفر ناجی غریق مشارکت دارند گفت: ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمرمازندران برای اجرای طرح مذکور می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌ توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، افزود: با تلاش شبانه روزی تیم‌های امدادی در ۲۰ روز نخست اجرای این طرح ۴۴ نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

فخاری با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با ۲۲ نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت: شهرستان عباس آباد با ۸ نفر نجات یافته و شهرستان تنکابن با ۴ نفر نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۳۴۵ نفر و انتقال ۴ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۷۳ کیلومتری مازندران بوده است.

فخاری با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصد همراه بوده است گفت: این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار