بزرگترین پروژه یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در روستای شورکا انجام می شود\

بزرگترین پروژه یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در روستای شورکا انجام می شود

  • کد خبر: 2111104303
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1403 - 11:22

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اعلام اینکه یکی از بزرگترین پروژه های یکپارچه سازی اراضی شالیزاری و احداث آب بندان در اراضی شالیزاری روستای شورکا انجام خواهد شد، گفت: برای این طرح هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

به گزارش استناد نیوز، عبدالله رحیمی روز سه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه بالغ بر ۲۸ هزار هکتار زمین زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد ، گفت: در حدود ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان ۶۸ هزار تن از انواع شلتوک در سال گذشته برداشت شده است.

وی میزان برداشت مرکبات در سطح ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کشت گندم ۱۶ هزار تن تولید شده و امسال پیش بینی می شود تا این میزان به بیش از ۱۷ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اعلام اینکه در بخش توسعه ساخت ادوات کشاورزی سالانه ۱۰ هزار دستگاه تولید و به شهرستان و استان های دیگر صادر می شود افزود:شهرستان جویبار دارای ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آبندان بوده که حدود ۵۵ درصد از آب کشاورزی این شهرستان را تامین می کند.

رحیمی تصریح کرد: آب کشاورزی این شهرستان از سه حوزه سدالبرز، رجایی و آب بندان ها تامین می شود و در سال گذشته با هزینه ۱۲ میلیارد تومان احداث و کانال انتقال آب از سد البرز برای تامین آب ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی شده است.

رحیمی تصریح کرد : در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان برای لایروبی آبندان ها و زیرسازی ها هزینه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اعلام اینکه یکی از بزرگترین پروژه های یکپارچه سازی اراضی شالیزاری و احداث آب بندان در اراضی شالیزاری روستای شورکا انجام خواهد شد، گفت: برای این طرح هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم که با اجرای این طرح ۹۰ هکتار از اراضی طرح تجهیز و ۲۵ هکتار آبندان هم احداث می شود.

رحیمی افزود : سال گذشته در بخش مکانیزاسیون ۸ میلیارد تومان اعتبار داشته ایم که صد در صد آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۱۱ پروژه های زیربنایی ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، افزود : همچنین برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار در پایان مهم ترین برنامه های هفته جهاد را افتتاح مرکز جهاد کشاورزی بخش لاریم ، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری کلاس های آموزشی و رزمایش مبارزه با مگس مدیترانه ای اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار