تاکید استاندار مازندران بر اصلاح بذر بومی گندم\

تاکید استاندار مازندران بر اصلاح بذر بومی گندم

  • کد خبر: 2111104293
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1403 - 16:44

استاندار مازندران در بازدید سر زده از اداره کل غله و مرکز خرید گندم با اعلام اینکه در این بازدید موضوعات مطرح شده در کارگروه آرد و نان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت : زمان برداشت گندم در سطح استان آغاز شده و با توجه به نزولات خوب آسمانی انتطار می رود تا برداشت گندم نسبت به سال گذشته افزایش یابد . 

به گزارش استناد نیوز، یوسف نوری روز شنبه  در حاشیه بازدید از مرکز خرید گندم با بیان اینکه مهمترین مشکل در این بخش بذر معرفی شده به گندم کاران بوده که مناسب اقلیم جغرافیایی استان نبوده است، اظهار داشت: مرکز تحقیقات هم بدرستی نتوانسته فرایند این بذر را مورد بررسی قرار دهد و متاسفانه میزان محصول دهی این بذر پایین بوده است .

استاندار مازندران در ادامه به اصلاح بذر بومی تاکید کرد و افزود : چرخه های بعدی پخت نان نیز باید مورد کنترل قرار گیرد چرا که حق مردم است تا از نان خوب و مرغوب استفاده کنند.

وی بیان کرد: واحدهای نانوایی که در زمینه نان خوب و با کیفیت خوب عمل کردند باید مورد تشویق قرار گیرند .

استاندار مازندران بر اصلاح الگوی مصرف در بین مردم تاکید کرد و گفت: یارانه ۳۰ برابری در اختیار نان قرار می‌گیرد و هرخانوار در ماه اندکی در مصرف نان صرفه جویی کنند قطعا مازاد این یارانه در زیر ساخت‌ها و بالاخص در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار