از ابتدای امسال ۸۰۳ میلیارد ریال زکات در مازندران جمع آوری شده است\

از ابتدای امسال ۸۰۳ میلیارد ریال زکات در مازندران جمع آوری شده است

  • کد خبر: 2111104291
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1403 - 09:52

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران مبلغ جمع آوری شده زکات تاکنون را ۸۰۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال زکات واجب ، ۷۴۳ میلیارد ریال زکات مستحب، زکات فطریه عام سادات ۴۵۵ میلیارد ریال و کفارات ۳۲ میلیارد ریال جمع آوری شده است.

حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار راس دام به کمیته امداد اهدا شد، افزود: ۲۳ راس گاو ، ۹ هزار و ۸۸۳ کیلوگرم گوشت، ۴ هزار و ۹۲۰ کیلو گوشت مرغ از دیگر کمک های مردمی در عید قربان سال گذشته بوده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به قیمت بالای گوشت قرمز بسیاری از خانواده ها از تهیه آن در روز عید بزرگ قربان محروم هستند، اظهار داشت: انتظار داریم از مردم و خیرین که با کمک های خود ما در حمایت از خانواده های نیازمند یاری کنند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران مبلغ جمع آوری شده زکات تاکنون را ۸۰۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال زکات واجب ، ۷۴۳ میلیارد ریال زکات مستحب، زکات فطریه عام سادات ۴۵۵ میلیارد ریال و کفارات ۳۲ میلیارد ریال جمع آوری شده است.

حجت الاسلام فغانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹ میلیارد ریال برای ۱۶۲ نفر جهیزیه تامین شده است، گفت: در حوزه درمان برای یکهزار و ۷۶۸ نفر ۱۰ میلیارد ریال کمک و در حوزه تحصیلی هم ۶ میلیارد ریال به ۸۴۸ نفر کمک شده است. 

وی خاطر نشان کرد: در احداث مسکن ۲۱ مورد و مبلغ ۳۱ میلیارد ریال و مرمت و بازسازی ۱۱ میلیارد ریال برای ۱۸۴ مورد هزینه پرداخت شده است .

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران اضافه کرد : در سال گذشته ۱۳۱ هزارو ۷۱۴ بسته معیشتی به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع  و در سایر موارد ۱۱۷ میلیارد تومان توسط کمیته امداد استان مازندران هزینه شده است.

حجت‌الاسلام فغانی در پایان جمع آوری زکات و هزینه این کمیته در سال گذشته را ۱۲۴ میلیارد تومان بیان کرد‌.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار