تلاش برای انتقال آب از سد صالحی مازندرانی راهکاری برای رفع مشکل کم آبی جویبار\

تلاش برای انتقال آب از سد صالحی مازندرانی راهکاری برای رفع مشکل کم آبی جویبار

  • کد خبر: 2111104290
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1403 - 15:06

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ با اعلام اینکه در مازندران نباید از کمبود آب و چالش های پیش روی آن صحبت شود، گفت: این چالش در منطقه جویبار بیشتر بوده و در چند سال اخیر زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است اما از طریق سد آیت الله صالحی مازندرانی می توانیم این کمبود را به حداقل برسانیم.

 به گزارش استناد نیوز، سالهاست مردم شهرستان جویبار با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه هستند و آب این شهرستان از شهرهای کیاکلا و قائمشهر تامین می شود.و این یکی از چالش هایی بوده که نمایندگان ادوار مختلف برای حل آن موضوعاتی را عنوان می کردند.

در یکی دوسال اخیر اقدامات در خور توجهی توسط اداره آبفا شهرستان و استان صورت گرفته اما همچنان این مشکل در برخی از مناطق این شهرستان پابرجا بوده است . در همین حال نماینده شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ  نیز در گفت و گو با استناد نیوز به این امر مهم نیز اشاره کرده است.

عمران عباسی کالی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه امروز در مازندران نباید از کمبود آب شرب و کشاورزی صحبت کنیم، افزود: بنا داریم آب این شهرستان از سد آیت الله صالحی تامین شود.

وی با اعلام اینکه شهرستان جویبار پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: اما متاسفانه کمتر به این مهم پرداخته شده است و نیاز است در حوزه های گردشگری ، کشاورزی ، پرورش ماهی و ... بودجه های ملی اختصاص یابد.

کشت گلخانه ای بهترین راهکار برای حل مشکل کم آبی

نماینده شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ با اعلام اینکه شهرستان جویبار همواره در زمینه تامین آب کشاورزی با مشکل مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: برای برون رفت از این مشکل باید به سمت و سوی کشت گلخانه ای برویم.

خوشبختانه در چند سال اخیر کشاورزان منطقه نیز با توجه به کم آبی به کشت گلخانه ای روی آورده اند و این موجب رونق تولید برخی محصولات کشاورزی و سوددهی فراوان آن شده است.

اعتبارات ناچیز حوزه ورزش به پایتخت کشتی جهان

عباسی با اشاره به اینکه بسیاری از مدال های جهانی و المپیک توسط ورزشکاران مازندران کسب شده است، اظهار داشت : این شهرستان به تنهایی توانسته در رشته کشتی مدال های زیادی را برای کشور عزیزمان کسب نماید اما متاسفانه در تخصیص اعتبارات ورزشی کمترین توجه به استان مازندران و به طبع آن شهرستان جویبار شده است.

شهرستان جویبار ورزشکاران بنامی همچون حسن یزدانی، رضا یزدانی، کمیل قاسمی و ... دارد و در آینده ای نزدیک نیز نوجوانان و جوانان دیگری نامی برای خود در عرصه جهانی ورزش به ارمغان خواهند آورد اما سالهاست که ورزشکاران این شهرستان در انتظار افتتاح تخصیص اعتبارات برای تکمیل سالن پنج هزار نفره کشتی هستند.

البته در دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی با تخصیص اعتبارات روند اجرایی این پروژه رنگ و بویی تازه گرفته است و از نمایندگان منتخب این دوره انتظار می رود تا نسبت به تخصیص اعتبارات ملی اقدامات موثری را انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار