در ترویج و تبلیغ آموزش های فنی و حرفه ای ضعیف عمل کرده ایم\

در ترویج و تبلیغ آموزش های فنی و حرفه ای ضعیف عمل کرده ایم

  • کد خبر: 2111104287
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1403 - 10:44

معاون فنی آموزشی سازمان فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه در بحث تبلیغ آموزش های فنی و حرفه ای بسیار ضعیف عمل کرده ایم، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم هزینه خانواده ها در آموزش های مهارتی یک سرمایه بزرگ برای آینده فرزندان آنان خواهد بود.

 

اصغر خطیری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری چندین بار بر مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی تاکید داشته اند، افزود: نبود نیروی انسانی ماهر همواره یکی از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی بوده است و این سازمان متولی اشتغال نبوده ولی می توانیم افراد متبحر را به بازار کار معرفی کنیم.

وی با اعلام اینکه به جد به دنبال ایجاد مرکز جوار در سطح استان هستیم، گفت: در این طرح نیروهای فاقد مهارت به سمت بنگاه های اقتصادی برای آموزش نوع نیاز این بنگاه ها معرفی خواهند شد و بعد از آموزش در همان کارخانه یا بنگاه تولیدی مشغول به کار می شوند.

معاون فنی آموزشی سازمان فنی و حرفه ای مازندران با تاکید بر اینکه با اجرای طرح جوار هر بنگاه اقتصادی یک کارگاه آموزشی مهارتی خواهد شد، اظهار داشت: مدیران بنگاه های اقتصادی بدانند تنها راه تامین نیروی انسانی ماهر از طریق تاسیس جوار کارگاهی خواهد بود.

خطیری با اعلام اینکه در بحث تبلیغ آموزش های فنی و حرفه ای بسیار ضعیف عمل کرده ایم، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم هزینه خانواده ها در آموزش های مهارتی یک سرمایه بزرگ برای آینده فرزندان آنان خواهد بود.

وی به اغفال ماندن آموزش زنان خانه دار در بحث آموزش های مهارتی مشاغل خانگی اشاره ای کرد و افزود: آموزش های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی در اقتصاد خانوار بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ایجاد بازراچه های ثابت فروش تراکنش مالی خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت .

خطیری در ادامه به وجود 20 مرکز دولتی فنی و حرفه ای با بیش از 220 مربی رسمی اشاره و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 800 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد با بیش از 6 هزار مربی در سطح استان مشغول فعالیت هستند و همچنین 70 درصد تعهدات آموزشی ما توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مکان های مازاد این سازمان با رویکرد آموزش به بخش خصوصی اجاره داده شد.

معاون فنی آموزشی سازمان فنی و حرفه ای مازندران در پایان گفت: از اتاق اصناف انتظار داریم با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای و آموزش دوره های کوتاه مدت ویژه اصناف برای ارتقاء مهارت های خود اقدام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار