خدمات توان افزایی و مهارت آموزی رسالت مهم سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی است/ فعالیت ۴۲ مرکز خدمات غيردولتي صدور مجوز در مازندران\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

خدمات توان افزایی و مهارت آموزی رسالت مهم سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی است/ فعالیت ۴۲ مرکز خدمات غيردولتي صدور مجوز در مازندران

  • کد خبر: 2111104281
  • چاپ
  • انتشار: 12 خرداد 1403 - 11:56

رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با اشاره به اینکه مهارت کافی و تخصصی در دانشگاه ها به دانش آموختگان داده نمی شود، گفت: خدمات توان افزایی و مهارت آموزی یکی از رسالت های مهم این سازمان بوده و در سال جدید سعی داریم تا به سمت مهارت محوری و دانش مزد محوری برویم تا دانش آموختگان بخش کشاورزی براساس دانش و فناوری خود خدمات ارائه دهند .

احمد زیار لاریمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه سه دهه از فعالیت این سازمان می گذرد ، افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی به عنوان فراگیرترین نهاد ملی با ماهیت دانشی و مردمی و به صورت کاملا غيردولتي اما به صورت تخصصی و فنی در حوزه کشاورزی خدمات ارائه می دهد .

وی اهداف مهم این سازمان را نظام مندکردن فعالیت های کشاورزی در راستای تولید پایدار، دانش گستری مستمر و افزایش نفوذ دانش در محیط کشاورزی ، تکنولوژی محور کردن نظام های تولید و بازارهای کشاورزی ، افزایش جذب سرمایه های مردمی ، توسعه بهره وری کشاورزی و ارتقای اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری تخصصی عنوان کرد و اظهار داشت: این سازمان ارتباط مستمر بین صاحبان دانش با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی را برعهده دارد.

رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران تعداد اعضای حقیقی این سازمان در کشور را ۲۶۰ هزار عضو در ۲۶ گرایش اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار عضو حقیقی نیز در ۲۶ رشته تحصیلی زیر نظر این سازمان می باشد و در استان مازندران ۸ هزار و ۱۷۹ عضو حقیقی و ۱۰۰ عضو حقوقی در ۲۶ گرایش تحصیلی کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشند .

زیارلاریمی ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۴۵۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ، ۲ هزار و ۴۸۲ نفر کارشناسی ارشد و ۲۳۲ نفر هم دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند .

وی با اعلام اینکه در یکسال اخیر ۲ هزار و ۳۰۰  فقره صدور مجوز در رشته های گلخانه، قارچ خوراکی، دام و طیور ، شیلات و آبزیان و داروخانه های گیاه پزشکی صادر شده است، گفت: در یکسال اخیر ۴۷۹ مجوز در بخش گلخانه، ۲۷۰ مورد طیور صنعتی ، شیلات و آبزیان ۱۹۶ مورد ، دامداری روستایی و غیرصنعتی یکهزار و ۱۲۴ مورد ، دام صنعتی و نیمه صنعتی ۱۷۵ مورد و ۵۰ مورد هم مجوز راه اندازی داروخانه های گیاه پزشکی در استان به ثبت رسیده است .

رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در حال پیگیری و برنامه ریزی های لازم برای نسخه نویسی در داروخانه های گیاه پزشکی هستیم .

زیار لاریمی با اشاره به اینکه ۴۲ مرکز خدمات غيردولتي صدور مجوز از گلوگاه تا رامسر در راستای خدمات مطلوب به تولیدکنندگان و بهره برداران راه اندازی شده است، افزود: در برخی از شهرستان ها با توجه به جمعیت آنان در نظر داریم تا راه اندازی مراکز صدور مجوز را دو برابر کنیم .

وی با اشاره به اینکه مهارت کافی و تخصصی در دانشگاه ها به دانش آموختگان داده نمی شود، گفت: خدمات توان افزایی و مهارت آموزی یکی از رسالت های مهم این سازمان بوده و در سال جدید سعی داریم تا به سمت مهارت محوری و دانش مزد محوری برویم تا دانش آموختگان بخش کشاورزی براساس دانش و فناوری خود خدمات ارائه دهند .

زیارلاریمی به طرح سدات اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه جای نهاده دانش در فرایند تولید خالی بوده و امسال بنا داریم تا دانش را یکی از نهاده های مهم و اثربخش در فرایند تولید بگنجانیم .

رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران به نقش مهم دانش و آموزش در حوزه کشاورزی اشاره ای کرد و افزود: توجه به این دو حوزه مازاد تولید و کاهش هزینه ها را به همراه خواهد داشت و ما نیز در سود این تولیدات شریک خواهیم بود.

زیار لاریمی خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثر کشاورزان و تولیدکنندگان طبق روال سنتی فعالیت دارند و مشاوره پذیر نیستند در حالی که این سازمان بنا دارد یافته ها ، تحقیقات و دانش روز را به تولیدکنندگان و بهره برداران حوزه کشاورزی آموزش دهد.

وی در پایان با اعلام اینکه به نوعی استان مازندران قطب کشاورزی و امنیت غذایی کشور است گفت : انتظار می رود با توجه به جایگاه ممتاز آن در کشور مسئولین هم سهم بری ویژه ای در اختصاص منابع و تجهیزات به این استان داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار