بهبود وضعیت توزیع آب شرب مناطق کمتر برخوردار الویت برنامه های دولت شهید رئیسی بود\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

بهبود وضعیت توزیع آب شرب مناطق کمتر برخوردار الویت برنامه های دولت شهید رئیسی بود

  • کد خبر: 2111104272
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1403 - 17:05

مدیر آبفا شهرستان جویبار به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی زیرساخت های آب و فاضلاب جویبار در دولت شهید رئیسی اشاره ای کرد و گفت : در دولت شهید رئیسی برای بهبود وضعیت توزیع آب شرب این شهرستان اقدامات موثری صورت گرفته است.


پیمان ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز ضمن تسلیت شهادت جانسوز آیت الله رئیسی و هیات همراه به گزارش عملکرد این اداره در دولت سیزدهم پرداخت و افزود : در دولت شهید رئیسی برای حوزه زیرساختهای آب و فاضلاب این شهرستان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است .
وی این اقدامات را شامل اجرای هفت کیلومتر خط انتقال ۳۱۵ پلی اتیلن بهنمیر به گیلخواران، حفر یک حلقه چاه و احداث ۸ کیلومتر خط انتقال ۲۸۰ پلی اتیلن از روستای آبکسر به روستای میارکلا و همچنین تکمیل پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ مسکن مهر میارکلا با تجهیز تاسیسات و اجرای 8/5 کیلومتر خط انتقال ۲۸۰ پلی اتیلن میارکلا به روستای پهناب اعلام کرد.
مدیر آبفا شهرستان جویبار، تصریح کرد : در دولت شهید رئیسی برای بهبود وضعیت توزیع آب شرب اهالی مسکن مهر ، روستای میارکلا و روستاهای واقع در شرق این شهرستان تا منطقه لاریم اقدامات موًثری صورت گرفته است .
ابراهیمی با اعلام اینکه برای اصلاح ۲ کیلومتر از شبکه لاریم ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: پیمانکار این طرح در حال اخذ مجوزات و استعلامات لازم از تاسیسات سایر ادارات خدماتی در مسیر اجرای پروژه می باشد که در آینده ای نزدیک عملیات حفاری و لوله گذاری آغاز می گردد.
وی همچنین از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ در روستای بالا زرین کلا خبر داد و افزود: با احداث این ایستگاه پمپاژ، کمبود آب شرب ۸ روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی مشک آباد نیز تا حدودی برطرف می شود.

آب
مدیر آبفا شهرستان جویبار به طرح های اجرا شده در حوزه آبرسانی در بخش گیلخواران اشاره ای کرد و ادامه داد : با اجرای هفت کیلومتر خط انتقال ۳۱۵ پلی اتیلن بهنمیر به بخش گیلخواران و همچنین اجرای خط انتقال ، رینگ و تجهیز تاسیسات چاه شماره ۴ شهرستان سیمرغ در راستای افزایش میزان تخصیص آب شرب بخش گیلخوارن از محل منابع تامین شهرستان سیمرغ مشکل کم آبی بخش گیلخواران به حداقل رسیده و دیگر دغدغه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاهای این منطقه را نداریم.
ابراهیمی گفت: همچنین با اجرای طرح اصلاح شبکه روستای میستان در سال گذشته نیز مشکل افت فشار مسیرهای انتهایی روستا نیز مرتفع گردید.
مدیر آبفا شهرستان جویبار با اعلام اینکه مطالعات مهندسی مجدد برای احداث ایستگاه پمپاژ جدید شهر جویبار انجام شده است گفت که اگر اعتبار پیش بینی شده این طرح که ۲۰ میلیارد تومان بوده اختصاص یابد، عملیات اجرایی آن به زودی اجرا خواهد شد.
وی اعلام کرد: در این طرح اصلاح شبکه توزیع آب شرب و همچنین طرح زون بندی جدید شهر جویبار هم لحاظ شده که با اجرای آن مشکل افت فشار برخی از نقاط شهر از جمله سراجکلا در زمان افزایش مصرف آب در ماه های گرم سال نیز مرتفع می شود.
ابراهیمی در ادامه از تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ فاضلاب روستای شورکا و بهره داری از آن در دولت شهید رئیسی خبر داد و افزود: این روستا به عنوان اولین روستا در سطح استان مازندران بود که از تاسیسات جمع آوری فاضلاب برخوردار شد.
مدیر آبفا شهرستان جویبار از اجرایی شدن پروژه فاضلاب شهری بعد از سالها توقف خبر داد و گفت: در فاز نخست ۳ کیلومتر در دست اجرا می باشد که به خاطر عدم تخصیص اعتبارات کافی مدتی است اجرای این طرح توسط پیمانکار متوقف شده بود که با سفر دور دوم ریاست محترم جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی به مازندران تزریق مالی به این طرح در نظر گرفته شده است.
مدیر آبفا شهرستان جویبار با اشاره به اینکه تخصیص اکثر اعتبارات در حوزه زیرساخت های جدیدالاحداث مانند مخازن و خطوط انتقال صورت گرفته، گفت: سالانه تنها ۲۰کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب اجرا می گردد و از ابتدای سال تاکنون ۳ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است.
ابراهیمی در پایان در خصوص پروژه های دردست اقدام، گفت : تکمیل پروژه های احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ کوهیخیل ، توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب خیابان پهناب تا شهید علیزاده، اصلاح شبکه آبرسانی لاریم و بازسازی ساختمان آزمایشگاه آب و فاضلاب شهرستان در دست اقدام است.

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار