طرح ارائه خدمات رایگان کودکان زیر ۷ سال در دولت سیزدهم\
  • در دانشگاه علوم پزشکی بابل صورت گرفت:

طرح ارائه خدمات رایگان کودکان زیر ۷ سال در دولت سیزدهم

  • کد خبر: 2111104271
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1403 - 13:37

 طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از اسفند ۱۴۰۲ در دولت مردمی تصویب و از ابتدای سال جاری در تمام هفت بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل از جمله در تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال کشور در امیرکلای بابل در حال اجرا است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدعلی مظفر پور بیان داشت: این خدمات، به تمامی کودکان ایرانی که دارای بیمه پایه هستند، ارائه می‌شود. اگر کودک زیر هفت سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و غیره باشد، شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی می‌شود.

وی بیان داشت: بیماران اتباع خارجی یا فاقد بیمه پایه، شامل دریافت این خدمات رایگان نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ارائه خدمات درمانی در کودکان بستری، در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند، به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه رایگان است.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی، بخشی از اقدامات درمانی که شامل پوشش‌ بیمه ای نمی شوند، شامل دندانپزشکی اطفال تحت بیهوشی، شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که از زمان ابلاغ این طرح و از ابتدای سال جاری، تاکنون افزون بر ۲۵۰۰ بیمار از بابل، شهرهای مختلف مازندران و استانهای اطراف مراجعه نموده و از این خدمات رایگان بهره‌مند شدند .

دکترمظفرپور با بیان این که طی این مدت ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه درمان این کودکان شد، افزود: سهم پرداختی این کودکان، توسط دولت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بدون تردید با توجه به افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا در سفر اخیر رئیس جمهور فقید و نیز آغاز این طرح، میزان مراجعات به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل، بیشتر هم خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار