\

۱۰۳ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد

  • کد خبر: 2111104251
  • چاپ
  • انتشار: 30 ارديبهشت 1403 - 07:13

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام ۱۰۳ اهدای عضو دراین دانشگاه خبر داد و گفت: تا زمانی که تیم تخصصی پزشکی مرگ مغزی بیمار را تایید نکنند روند اهدای عضو شروع نمی شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر محمدیان گفت: در این دانشگاه از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۰۳ اهدای عضو داشتیم که با همت والای مردم شهرستان بابل و اعتمادی که به کادر درمان این شهرستان داشتند این امراتفاق افتاده است.

دکترمهدی محمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: قبل از اهدای عضو باید در تخصص‌های مختلف درمانی بحث مرگ مغزی بیمار مسجل بشود و تا زمانی که متخصصین این مرگ مغزی رو تایید نکنند روند اهدای عضو صورت نمی گیرد.

در همین راستا اذعان داشت: تیم پزشکی شامل متخصصین نورولوژی یا مغز و اعصاب، نوروسرجری یا جراح مغز و اعصاب، آی سی یو، ریه، بیهوشی و داخلی، مرگ مغزی بیمار را تایید می کنند و حتی در بعضی از تخصص ها از دو پزشک نظرخواهی می شود.

وی با اشاره به فرصت محدود انتقال و اهدای عضو گفت: از خانواده های بیماران تقاضا داریم با سرعت در تصمیم گیری و همکاری با همکاران واحد اهدای عضو، به بیماران چشم انتظار زندگی دوباره ببخشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اعضایی مثل قلب، کلیه‌ها، کبد، حتی بخشی از چشم، پوست، اعصاب، عضلات و استخوان‌ها قابل اهدا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: هر یک از هموطنان می توانند با مراجعه به سایت www.ehdacenter.irجهت دریافت کارت اهدای عضوو رضایت شخصی نسبت به این امر خداپسندانه اقدام نمایند تا قوت قلبی برای خانواده‌های گرامی باشد تا در صورت نیاز با اطمینان خاطر قدم در این راه بگذارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار