مردم مازندران بیش از ۵۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند\

مردم مازندران بیش از ۵۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

  • کد خبر: 2111104151
  • چاپ
  • انتشار: 08 ارديبهشت 1403 - 12:46

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: مردم این استان از عید فطر تاکنون بیش از ۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه به صورت نقدی و کالایی پرداخت کردند. 

حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه این میزان زکات به صورت دبیرخانه ای جمع آوری شده است، افزود: از این میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نقدی ، ۱۰۰ میلیون تومان فطریه عام کالایی ، ۸۹ میلیون تومان از طریق درگاه اینترنتی و ۵۳ میلیون تومان هم از طریق دستگاه پز نانوایی های دولتی بوده که جمع آوری شده است .

وی گفت: فطریه های جمع آوری شده در همان روز عید به حساب نیازمندان شناسایی شده، واریز شده است.

در سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران خاطر نشان کرد: مردم مازندران تا پایان سال فرصت دارند نسبت به اعطای زکات ، کفارات و اعانات خود اقدام کنند و هیچ محدودیت زمانی برای این منظور معین نشده است.

حجت الاسلام فغانی با اعلام اینکه به فصل برداشت گندم نزدیک می شویم بنابراین از کشاورزان خواست تا نسبت به پرداخت زکات خود اقدام کنند .

وی با اعلام اینکه در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات گندم از کشاورزان استان جمع آوری شده است، گفت این میزان زکات در بخش های حمایتی شامل کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، تحصیل و مسکن هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران پیش بینی کرد تا پایان امسال میزان پرداخت زکات گندم به ۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

حجت الاسلام فغانی در پایان در خصوص نذر قربانی گفت که در سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان نذر قربانی داشته ایم و این رقم در سال ۱۴۰۳ با همکاری مردم به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار