بهرمندی بیش از ۵ هزار نفر اقشار آسیب پذیر از آموزش های فنی و حرفه ای مازندران\

بهرمندی بیش از ۵ هزار نفر اقشار آسیب پذیر از آموزش های فنی و حرفه ای مازندران

  • کد خبر: 2111104115
  • چاپ
  • انتشار: 27 فروردين 1403 - 08:38

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به عملکرد آموزشی اقشار آسیب پذیر این اداره کل در سال گذشته ، گفت. بیش از پنج هزار نفر اقشار آسیب پذیر از آموزش های فنی و حرفه ای مازندران بهره مند شدند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران،سید حسین درویشی مدیرکل بیان داشت:

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در راستای فراهم سازی بستر همکاری و هم افزایی با دستگاه های دست اندرکار امر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی توافقات کاری مختلفی را با اهدافی، چون صرفه جویی در هزینه های توانمندسازی افراد آسیب پذیر، ایجاد راهکارهای حمایتی از جامعه هدف پس از آموزش برای دستیابی به اشتغال پایدار، هدایت و کنترل آموزش‌های متناسب با چارچوب تعیین شده، تبادل اطلاعات و تجربیات میان دستگاه های مرتبط، ایجاد راهکارهای بهینه برای فرهنگ سازی آموزشی، بهینه سازی فرآیند آموزش های مهارتی و… را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: این افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر که عموماً در نقاط ضعیف شهری یا روستایی سکونت دارند با ارتقاء وضعیت شغلی، افزایش دانش فنی و همچنین ارتقای سلامت روانی احساس مهم بودن داشته و با مسئولیت پذیری در خود و جامعه و درک واقع بینانه از زندگی همراه با امید به آینده، رویکرد مناسبی ایجاد خواهند کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با ذکر این عنوان با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری (مدظلی العالی)جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، آموزش های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه شده است که برای 19 گروه هدف در استان برنامه ریزی و اجرا می گردد که یکی از این گروه های هدف، اقشار آسیب پذیر می باشند.

ایشان افزودند: این اداره کل با مشارکت دستگاه های مرتبط با این قشر توانست در سال1402 ، 5054 نفر را تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار دهد که 2356 نفر زندانیان، 1160 نفر معتادین بهبود یافته، 789 نفر زنان سرپرست خانوار، 567 سکونتگاه ‌های غیر رسمی، 182 نفر از معلولین تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته تا پس از کسب دریافت گواهینامه مهارت، از طریق دستگاه‌های حامی مساعدت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و خودکفایی ‌مالی صورت گیرد.

سید حسین درویشی دبیر شورای مهارت مازندران گفت: آموزش های مهارتی، زمینه ساز ایجاد مشاغل باثبات است و از پدید آمدن شغل های کاذب و ناپایدار که توسعه همه جانبه کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می آورد و باعث کاهش نرخ بازگشت افراد آموزش دیده به جرم و آسیب های اجتماعی و شغل های کاذب و ناپایدار می گردد..



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار