عمران عباسی: تهدیدهای حمل و نقل ریلی را باید به فرصت تبدیل کرد\

عمران عباسی: تهدیدهای حمل و نقل ریلی را باید به فرصت تبدیل کرد

  • کد خبر: 2111104042
  • چاپ
  • انتشار: 09 اسفند 1402 - 17:58

عمران عباسی کالی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره توسعه حمل و نقل در راستای ارتقای اقتصاد کشور صحبت کرد.

خطوط راه آهن یکی از بهترین فرصت های اقتصادی در بخش حمل و نقل است. بسیاری از کشورها به دلیل نبود تجهیزات مناسب ریلی و مکان نمایی مناسب، به اجبار هزینه های بالایی بابت حمل نقل پرداخت میکنند و در این راستا برخی از کشورها هم سود بالایی از حمل و نقل و انتقال کالاها به کشورهای همسایه می برند. فرصت مناسبی که این روزها  به دست فراموشی سپرده شده است. 

عمران عباسی کالی در این رابطه به خبرنگار استناد نیوز، گفت: استان مازندران با وجود خطوط ریلی مناسبی که دارد می تواند در بخش حمل و نقل یکی از بازوهای قدرتمند اقتصادی شود اما به دلیل قدیمی بودن بسیاری از بخش های ریلی در استان مازندران این فرصت به یک تهدید بزرگ تبدیل شده است. 

وی ادامه داد: خطوط ریلی سوادکوه مازندران از خطوط مهم حمل و نقل در کشورمان است که البته این خطوط بدون بزرگنمایی می تواند به یک خط ریلی مهم در جهان تبدیل شود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حمل و نقل ریلی نیازمند خرد جمعی و همت جهادی است تا از این فرصت طلایی برای توسعه منطقه استفاده شود.

 وی بیان کرد :موقعیت استراتژیک، تسهیل در حمل و نقل یکی از مزیت های منطقه است که با توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه گردشگری نیز رقم خواهد خورد. 

او ادامه داد: عدم مشارکت شرکت های بین المللی هم می تواند بزرگترین ضعف در بخش حمل و نقل ریلی باشد. 

عمران عباسی در پایان با تاکید بر اینکه در بخش توسعه حمل و نقل ریلی به ترانزیت کالاهای اساسی توجه ویژه ای شده که این امر نیازمند توسعه صنایع مرتبط با راه آهن است، گفت: مشکلات و موانع سرمایه گذاری، کمبود شرکت های تهیه و تولید قطعات، می‌تواند مسائلی امنیتی ایجاد کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار