ارمغان نور به زندگی زوج های نابارور/ تولد ۲۵۰ نوزاد در سال جاری\

ارمغان نور به زندگی زوج های نابارور/ تولد ۲۵۰ نوزاد در سال جاری

  • کد خبر: 2111104041
  • چاپ
  • انتشار: 09 اسفند 1402 - 15:49

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در سال‌جاری ۵۳۰ هزار زوج نابارور مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲۰۰۰ نفر به مراکز درمان ناباروری معرفی شدند گفت که از این تعداد، ۶۰۰ نفر به این مراکز مراجعه و خوشبختانه ۲۵۰ فرزند متولد شدند.

 به گزارش استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی روز چهارشنبه در کنگره ملی دانشجویی مسئله جمعیت در ایران با بیان اینکه جمعیت جوان در یک جامعه تعریفش آن است که ۴۰ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال باشند، افزود: در گذشته این ویژگی را داشتیم اما امروز شرایط همچون سابق نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: جمعیت جوان دارای ويژگی‌های بسیار مطلوبی برای کشور است که هر چقدر اداره کشور در اختیار جوانان باشد سرعت و تحرک کشور و جهش در کشور بیشتر خواهد بود.

این مسئول به حضور بسیاری از جوانان به عنوان فرمانده در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اساس و پایه هر کشور نیروی انسانی است و هر چه شاداب‌تر و جوان‌تر باشد قطعا مثمرثمرتر خواهد بود.

دکتر غلامی بیان کرد: در دهه ۶۰ مسئله اصلی تنظیم خانواده بود نه کاهش جمعیت اما نگرش‌های بیرون کشور با نفوذ و القای تفکر کاهش جمعیت، اثرات خود را گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: برگزاری کنگره ملی مسئله جمعیت در شرایط کنونی بسیار با ارزش است و باید رسانه ملی نیز در موضوع جمعیت با جدیت ورود کند.

وی تصریح کرد: در ۴۰ سال آینده بیش از ۴۰ درصد جمعیت ما به سن بالای ۶۰ سال خواهند رسید و این یک چالش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان کرد: باید جلوی سقط های عمدی و غیرقانونی جنین در کشور گرفته شود و در کنار این مسئله موضوع افزایش طلاق نیز وجود دارد .

دکتر غلامی اشاره کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور ۱.۸ است اما در مازندران ۱.۱ است که پس از گیلان دارای پایین‌ترین نرخ رشد هستیم.

این مسئول مطرح کرد: البته افزایش ناباروری هم مزید بر علت است و امروز با توسعه مرکز ناباروری در استان و شناسایی زوجین نابارور در حال کاهش این آمار و فرزندآوری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در سال‌جاری ۵۳۰ هزار زوج نابارور مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲۰۰۰ نفر به مراکز درمان ناباروری معرفی شدند که از این تعداد، ۶۰۰ نفر به این مراکز مراجعه و خوشبختانه ۲۵۰ فرزند متولد شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار