۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قائمشهر افتتاح می شود\
  • به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر؛

۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قائمشهر افتتاح می شود

  • کد خبر: 2111103956
  • چاپ
  • انتشار: 12 بهمن 1402 - 07:13

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائمشهر از افتتاح ۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد .

بهنام مهردل روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه در بخش دولتي سه هزار و ۱۴۴ نفر و در بخش خصوصی ۴ هزار و ۹۳۸ نفر فعالیت دارند ، گفت: در مجموع و در محیط واقعی کار ۶ هزار و ۵۸۲ نفر در ۴۰۵ حرفه صاحب مهارت هستند. 

وی ظرفیت مهارتی این شهرستان را بیش از هفتصد حرفه با ۳۴۰ آموزشگاه اعلام کرد و گفت که البته تعداد حرفه‌ها و آموزشگاههای شهرستان به تنهایی از ظرفیت مهارتی ده استان بالاتر است. 

به گفته رییس فنی و حرفه ای قائمشهر، مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در تمام حوزه های عملکردی از برتری خاص و معناداری برخوردار است. 

مهردل در ادامه در خصوص کمک خیرین قائمشهری جهت توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، خیرین قائمشهری بیش از ۵ میلیارد ریال کمک غیرنقدی و همچنین در جهت توانمندسازی افراد فاقد مهارت ۷۵ میلیون تومان کمک کردند.

 وی گفت این میزان کمک خیرین برای ٧۴ نفر علاوه بر مهارت، شغل هم ایجاد کرده است.

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان قائمشهر به ثبت نام بیش از ۱۷۰ نفر از متقاضیان این شهرستان در سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره ای کرد و ادامه داد : این افراد بصورت رایگان در حال آموزش هستند، البته این مرکز با افتخار این آمادگی دارد که همه کسانیکه در این سامانه ثبت نام نمودند و فاقد مهارت هستند را بصورت رایگان آموزش دهد. 

مهردل میزان اشتغال ایجاد شده در ۱۰ ماه امسال را ۶۹۷ اعلام کرد که از این تعداد ۳۲۷ نفر در بخش دولتی و ۳۷۰ نفر هم در بخش خصوصی اشتغال ایجاد شده است .

  مهردل با اشاره به اجرای طرح تابستانه مهارت اظهار داشت: امسال در قالب طرح تابستانه مهارت ۳ هزار و ۲۸۱ نفر از دانش آموزان پنج دهک اول، در دوره های آموزشی کارآفرینی، کسب و کار کم سرمایه بر، مشاغل خانگی و بازاریابی و... شرکت کرند.

رئیس فنی و حرفه ای قائمشهر در پایان با اشاره به اعتبار سفر ریاست جمهوری که بیش از یک میلیارد تومان به مرکز اختصاص یافته است، گفت: این قول داده شد تا این اعتبار باتوجه به فعالیت‌های چشمگیر مرکز بیشتر شود که مطمنا با افزایش تخصیص این اعتبارات در توسعه متوازن آموزشهای مهارتی برای همه اقشار و آموزش‌های نوین هزینه خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار