3 طرح کشاورزی در سوادکوه شمالی افتتاح می شود\
  • به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر؛

3 طرح کشاورزی در سوادکوه شمالی افتتاح می شود

  • کد خبر: 2111103933
  • چاپ
  • انتشار: 08 بهمن 1402 - 12:44

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی ، گفت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر سه طرح مرمت و بهسازی آب بندان در روستاهای برجستانک بالا، برجستانک پایین و کلیج خیل این شهرستان با اعتباری حدود یک میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری می شود.

 

علی نوری نژاد روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار استناد نیوز با اشاره به مرمت و بهسازی سه آب بندان در سطح روستاهای این شهرستان، افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر، طرح مرمت و بهسازی آب بندان روستای کلیج خیل به مساحت حدود 2 هکتار و اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان افتتاح و بهره برداری می شود.

وی با اعلام اینکه در ابتدا عمق آب بندان در روستای کلیج خیل 1.5 متر بود که با خاکبرداری، مرمت و بهسازی به 3 متر رسیده است، گفت: قبل از مرمت و بهسازی حجم آبگیری حدود 15 هزار متر مکعب بود که با مرمت حجم آبگیری به 30 هزار متر مکعب رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی دیگر طرح  مرمت و بهسازی را در روستای برجستانک بالا اعلام کرد و گفت : با اجرایی و عملیاتی شدن طرح مرمت و بهسازی این آب بندان 6 هزار متر از اراضی زراعی کشاورزی این روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

نوری نژاد با اعلام اینکه  در ابتدا عمق آب بندان در این روستا 2 متر بود که با خاکبرداری، مرمت و بهسازی به 4 متر رسیده است، گفت: قبل از مرمت و بهسازی حجم آبگیری حدود 12 هزار متر مکعب بود که با مرمت حجم آبگیری به 24 هزار متر مکعب رسیده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را 250 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی در خصوص مرمت و بهسازی آب بندان روستای برجستانک پایین ، گفت: با مرمت و بهسازی حجم آبگیری در این آب بندان هم به 72 هزار متر مکعب رسیده است.

نوری نژاد میزان اعتبار صرف شده برای این طرح را 200 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی هدف از اجرای آب بندان‌ها را کنترل روان آب‌های سطحی به منظور تأمین آب کشاورزی، ایجاد پوشش گیاهی و مسائل زیست محیطی عنوان کرد .

وی در پایان با اشاره به اینکه آب بندان نقش پدافند غیرعامل را دارد، گفت: همچنین از آب بندان می توان برای فعالیت های گردشگری، کشت مزارع، پناهگاه حیوانات و غیره هم استفاده کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار