آب بندان قراخیل نیاز آبی 61 هکتار از اراضی این روستا را تامین می کند\

آب بندان قراخیل نیاز آبی 61 هکتار از اراضی این روستا را تامین می کند

  • کد خبر: 2111103896
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1402 - 12:56

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهربا اشاره به اجرای 5.1 هکتار مرمت و بهسازی دو قطعه آب بندان روستای قراخیل این شهرستان، گفت: با اجرای این پروژه 61 هکتار از اراضی شالیزاری و باغی کشاورزی روستای قراخیل از توابع بخش مرکز بالاتجن را تحت پوشش قرار می دهد.


به گزارش استناد نیوز،علی درویش نیا با اشاره به مرمت و بهسازی دو قطعه آب بندان در روستای قراخیل ، افزود: در این پروژه 5.1 هکتار باسازی، مرمت و بهسازی آب بندان روستای قراخیل با اعتبار بالغ بر 28 میلیارد ریال با پیشرفت 100 درصد طرح اجرا گردید.
وی گفت: پروژه بهسازی آب بندان روستای قراخیل در 2 قطعه، که قطعه اول به مساحت 1.9 هکتار و قطعه دوم به مساحت 3.2 هکتار عملیاتی شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه با اجرای این پروژه سطح 61 هکتار از اراضی شالیزاری و باغی کشاورزی روستای قراخیل از توابع بخش مرکز بالاتجن را تحت پوشش قرار می دهد گفت که تعداد 117 نفر بهره بردار از مزیت آن برخوردار می شوند.
درویش نیا با اشاره به اینکه یک راه حل مناسب برای افزایش حجم ذخیره آب در آببندان های باسازی و لایروبی آببندان ها می باشد که این عمل حجم ذخیره را بطور قابل توجهی (حدود چند برابر) افزایش می دهد تصریح کرد: نقش آب بندان ها در ذخیره آب محلی و تامین آب آبیاری مورد نیاز اراضی زراعی است و آبهای مازاد در فصول غیر زراعی در آب بندان ها ذخیره می شود و در فصول زراعی از آن بهره برداری می شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار