۸۶ درصد جمعیت هدف مازندران غربالگری فشارخون و دیابت شدند\

۸۶ درصد جمعیت هدف مازندران غربالگری فشارخون و دیابت شدند

  • کد خبر: 2111103892
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1402 - 07:34

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: با اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت که از ۲۰ آبان آغاز شد، تاکنون ۸۵/۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این استان در این طرح مشارکت کردند.


به گزارش استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي مازندران که مشمول پویش ملی سلامت می شدند ۲۱۴۸۷۷۹ نفر هستند، افزود: از غربالگری ۱۷۸۰۳۵۸ نفر معادل ۸۲/۸۵ درصد از این جمعیت تا ۲۵ دی ماه خبر داد.
دکتر غلامی افزود: ۳۸۱۱۹۰ نفر مبتلا به پیش فشارخون شناسایی شده اند و تعداد افراد مشکوک به فشارخون کشف شده ۳۲۲۷۵ نفر هستند که معادل۱.۸ درصد از افراد غربالگری شده هستند.
وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به پیش دیابت نیز ۲۲۱۹۰۵ می باشد و ۳۲۳۵۸ نفر مشکوک به دیابت جدید کشف شده اند که معادل ۱.۸ درصد افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۲.۱ درصد از افراد غربالگری شده در استان اضافه وزن داشتند و ۲۲ درصد چاق هستند، درصد غربالگری در کشور در زمان مشابه را ۶۵.۵ درصد عنوان کرد و اظهار کرد: کماکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو دانشگاه های برتر در میان دانشگاه های بزرگ در اجرای این پویش می باشد.
دکتر غلامی با اشاره به عدم شرکت نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر از مشمولان مازندرانی که باید در این پویش غربالگری شوند، از این افراد درخواست کرد در مدت زمان باقیمانده تا پایان دی ماه به پزشک خانواده خود یا نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار