۸۴۶ مددجوی مازندرانی از خدمات حقوقی و قضائی بهره مند شدند\

۸۴۶ مددجوی مازندرانی از خدمات حقوقی و قضائی بهره مند شدند

  • کد خبر: 2111103866
  • چاپ
  • انتشار: 20 دی 1402 - 10:31

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران گفت: به ۸۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ آموزش حقوقی ارائه شد.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی ، جواد اسدی مزدی به برگزاری کلاس آموزش حقوقی توسط کمیته امداد استان مازندران اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲۴۶ مددجوی تحت حمایت در کلاس‌های آموزش حقوقی شرکت کردند.
اسدی تصریح کرد: آموزش حقوقی به مددجویان با موضوعات چگونگی تنظیم قراردادها، دعاوی و اختلاف کارگری و کارفرمایی، مطالبات و دعاوی راجع به مطالبه وجه چک و سفته، حقوق خانواده و موضوعات مربوط به مهریه و نفقه و حضانت و قیومیت فرزندان و ... بوده است.
رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران با قدردانی از همراهی خیرین حقوقدان با این نهاد حمایتی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ وکیل نیکوکار به، ولی نعمتان و نیازمندان تحت پوشش در سطح استان در بخش‌های مشاوره و آموزش حقوقی خدمات رایگان ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۹ ماه سالجاری ۶۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفت و برای ۸۴۶ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی انجام شد.
اسدی با بیان اینکه ۷۳ مورد تنظیم قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌ها نیز در ادارات کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت: اداره حقوقی استان در زمینه ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی، زوجین و تنظیم صورتجلسات فسخ و یا اقاله و توافقات فی ما بین و تنظیم قرارداد‌های مددجویان فعالیت داشته است.
وی خاطر نشان کرد: تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی وتبصره ماده ۵ قانون حمایت خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده واین نهاد در بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مددجویان، کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده‌های مددجوی کمک می‌نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار