۷۵ درصد معتکفین قائمشهر را جوانان تشکیل میدهند\

۷۵ درصد معتکفین قائمشهر را جوانان تشکیل میدهند

  • کد خبر: 2111103865
  • چاپ
  • انتشار: 20 دی 1402 - 12:20

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر، گفت: بیش از ۷۵ درصد معتکفان این شهرستان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند .

 

حجت الاسلام داود چمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه اعتکاف یک سنت حسنه است که قبل از اسلام هم این سنت وجود داشت و در زمان اسلام رونق بیشتری گرفت، افزود: همه ساله مراسم اعتکاف ۱۳ رجب به مدت سه روز در مساجد برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این سنت حسنه اعتکاف بیانگر عظمت این آئین معنوی است، گفت: بیش از ۷۵ درصد معتکفان این شهرستان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر به حضور بانوان هم در این مراسم معنوی اشاره ای کرد و افزود: اعتکاف فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی و شخصیت سازی صحیح برای حضور موثر در زندگی اجتماعی است.

حجت الاسلام چمانی به تعداد معتکفین در سال گذشته اشاره ای کرد و ادامه داد: براساس آمارهای اعلام شده، یکهزار نفر در ۲۰ مسجد اعم از شهری و روستایی این شهرستان معتکف شدند.

وی گفت: پیش بینی ما این است که امسال در ۲۵ مسجد اعم از شهری و روستایی مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان برگزار شود و با استقبال چشمگیر مردم هم مواجه شویم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه در مراسم اعتکاف مراسم هایی از قبیل مناجات خوانی، بیانیه سیره شهدا، پرسش و پاسخ، جشن میلاد و وفات حضرت زینب (س)، اعمال ام داوود و غیره برگزار می شود، گفت: در این مراسم معنوی شاهد حضور طلاب، مبلغین و مبلغات خواهیم بود.

مراسم اعتكاف هر سال پيش از اذان صبح روز ۱۳ رجب به مدت سه روز در مساجد برگزار مي شود و معتكفين با گسستن از دنياي مادي، با خداي خود خلوت و راز و نياز مي كنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار