تلاش شمشیربازان قائمشهر برای تصاحب عناوین بیشتر\

تلاش شمشیربازان قائمشهر برای تصاحب عناوین بیشتر

  • کد خبر: 2111103718
  • چاپ
  • انتشار: 24 آبان 1402 - 11:22

مسابقات قهرمانی کشوری شمشیربازی طی ماههای آینده با حضور سرشناسان این رشته ورزشی در تهران برگزار می شود و شمشیربازان قائمشهری به عنوان مدعیان تصاحب عناوین در این رقابت ها درحال آماده سازی هستند.

خبرنگار : مونا معینی 

رئیس هیات شمشیربازی قائمشهر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه اولین نمایشگاه تخصصی ورزشی مازندران در ۲ بخش فروشگاه، لوازم ورزشی و هیات و باشگاه های ورزشی برپا شده است ، گفت: حدود ۳۰ هیات ورزشی در این نمایشگاه شرکت کردند و در اولین روز از برپایی نمایشگاه شاهد حضور مردم بوده ایم .

صابر موسوی گفت : غرفه شمشیربازی همچون سالهای گذشته به عنوان یکی از بهترین غرفه ها شناخته شده است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان قائمشهر قریب به ۴۰ شمشیرباز فعال داریم ، افزود : حدود ۲۰ شمشیر باز دختر در این رشته فعالیت می‌کنند که خوشبختانه با کمتر از ۶ ماه فعالیت در این عرصه در مسابقات شمشیربازی در المپیاد موفق به کسب مقام سوم در کشور شده اند.

رئیس هیات شمشیربازی قائمشهر به مسابقات پیش رو اشاره ای کرد و ادامه داد: مسابقات لیگ شمشیربازی قهرمانی کشور در چند ماه آینده در تهران برگزار می شود که از سطح بالایی برخوردار است و در هر اسلحه ۳ دختر و ۳ پسر به مسابقات اعزام می شوند.

موسوی با اشاره به اینکه شمشیربازی یک رشته بسیار سختی است گفت : ورزشکاران باید مسابقات زیادی ارائه دهند چرا که اگر در یک مسابقه باخت دهند از دور مسابقات حذف می شوند .

وی عمده ترین مشکلات در این رشته را تجهیزات شمشیربازی اعلام کرد و گفت که این تجهیزات اصلا در ایران یافت نمی شود و برای تهیه این تجهیزات باید خارج از کشور و با دلار امروز وارد کنیم .

رئیس هیات شمشیربازی قائمشهر دیگر مشکل را نبود اسپانسر اعلام کرد و گفت : این درحالی است که این رشته بعد از دوومیدانی و شنا بالاترین مدال المپیک را به خود اختصاص داده است. 

وی گفت: شمشیربازی در سه اسلحه فلوره، اپه و سابر و در دو بخش بانوان و آقایان به فعالیت می پردازند .

موسوی در پایان گفت که ورزش شمشیربازی در دنیا یک ورزش مدرسه ای حساب می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار