ردپای پررنگ اداره صنعت قائمشهر در رونق مشاغل خانگی/ پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۴۳ نفر در قائمشهر\

ردپای پررنگ اداره صنعت قائمشهر در رونق مشاغل خانگی/ پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۴۳ نفر در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103700
  • چاپ
  • انتشار: 21 آبان 1402 - 12:34

کمک به رونق مشاغل خانگی در کشور با پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین در حال انجام است و از بین سازمان ها و نهادهای متولی معرفی متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات ، صنعت،‌معدن و تجارت قرار دارد.

خبرنگار:  مونا معینی 

اداره صنعت،‌معدن و تجارت شهرستان قائمشهر سعی کرده با همت والا و جهادی در ثبت نام و پرداخت این نوع تسهیلات کارنامه درخشانی از خود نشان دهد که ریاست این اداره به تشریح اقدامات انجام شده در سال جاری می پردازد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز گفت:ابتدای امسال تاکنون ۵۰ نفر در سایت مشاغل خانگی ثبت نام کردند که از این تعداد پنج نفر پشتیبان و ۴۵ نفر مستقل هستند.

مجید ابراهیم نژاد افزود: تاکنون ۴۳ نفر تسهیلات خود را از بانکهای رفاه و توسعه تعاون دریافت کردند و مابقی هم در حال دریافت تسهیلات هستند. 

اشتغالزایی 90 نفره با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

وی میزان تسهیلات پرداختی به این افراد را چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۹۰ نفر اشتغالزایی شد.

رییس صمت قائمشهر اعلام کرد : این میزان تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خیاطی، قالیبافی و کامپیوتر پرداخت شده است .

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح این شهرستان انجام که از این تعداد یکهزار و ۱۰۸ مورد پرونده تشکیل شد و یکهزاردو ۷۳ مورد صنفی و ۳۵ مورد هم قاچاق بوده است که به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 ابراهیم نژاد ارزش ریالی جریمه این واحدها را ۲۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۹۴۱ هزار ریال اعلام کرد و گفت : این پرونده ها شامل گران فروشی ، کم فروشی ، عدم خارج شبکه، عدم درج قیمت ، صورت حساب و غیره بوده است.

وی در خصوص رصد اشتغال گفت از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۱۲۰ مورد ثبت شده است.

رییس اداره صمت قائمشهر با اعلام اینکه بازدید از واحدهای صنفی به صورت روزانه صبح و عصر با حضور بازرسان اداره صمت و بازدیدهای مشترک هم با حضور تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف ، فرمانداری ، نیروی انتظامی، شرکت نفت، گردشگری ، شبکه بهداشت انجام می شود ، گفت : هر هفته یکشنبه با حضور فرماندار هم بازدید از واحدهای صنفی صورت می‌گیرد.

گامهای دولتی ها برای رفع موانع تولیددر قائمشهر

ابراهیم نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ کارگروه ستاد رفع موانع تولید در این شهرستان برگزار شد، افزود: واحدهای که مشکلاتی اعم از برق ، گاز، تامین اجتماعی و غیره داشتند در این جلسات رفع و برخی از مصوبات هم در حال اجرا است.

رئیس صمت قائمشهر در پایان در خصوص تعداد واحدهای فعال و نیمه فعال این شهرستان را ۱۳۵ واحد اعلام کردو گفت که در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات بسته رونق تولید پرداخت شد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار