۱۵۰ طرح بهداشتی درمانی در مازندران ساخت و در حال ساخت است\

۱۵۰ طرح بهداشتی درمانی در مازندران ساخت و در حال ساخت است

  • کد خبر: 2111103699
  • چاپ
  • انتشار: 21 آبان 1402 - 10:09

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از بهره برداری ۵۰ طرح و از درحال ساخت بودن یکصد طرح درمانی و بهداشتی در این استان طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز،  فرهاد غلامی افزود: در ۲ سال اخیر ۵۰ طرح بهداشتی درمانی مازندران تکمیل شد و با بهره برداری از این طرح ها ۵۱ هزار و ۶۱۰ متر مربع به این فضاها در استان اضافه شده است.

وی میزان اعتبار صرف شده برای تکمیل این طرح ها را ۱۱ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال اعلام کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همچنین تعداد طرح های بهداشتی درمانی در حال ساخت استان را یکصد طرح درفضایی به وسعت ۱۶۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: اعتبار این طرح ها ۴۲ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال است.

وی در تشریح اقدامات توسعه زیرساختی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :‌ ایجاد ۲ آزمایشگاه سطح یک ،‌۲ پایگاه سلامت،‌۲ مرکز جامع شهری ،‌۲ خانه بهداشت ،‌۱۱ مرکز نمونه برداری آزمایشگاهی مناطق کوهستانی و دشتی ،‌۱۵ مرکز جامع سلامت روستایی و به وسعت حدود ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و خرید ۴۰۰ دستگاه یخچال استاندارد با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله این فعالیت ها است.

غلامی ادامه داد :‌ همچنین احداث ۲ اورژانس پیش بیمارستانی،‌۲ مرکز تشخیص و درمان سرطان،‌ یک مرکز هموفیلی،‌یک آزمایشگاه،‌۳۱ تخت ویژه ، ۳۰ تخت شیمی درمانی،‌یک کلینیک ویژه ،‌سه کلینیک تخحصصی مناطق محروم، سه مرکز دیالیز،‌ یک اقامتگاه پزشک‌ و اضافه شدن ۵۵ تخت بیمارستانی و ۵۸ تخت دیالیزاز دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه کمی و کیفی خدمات در دولت سیزدهم است.

وی از خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی و تشخیصی به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرد و گفت:‌ ۱۵ دستگاه پت اسکن،‌اسکپت سی تی ،‌سی تی اسکن،‌شتاب دهنده خطی، برون ده قلبی،‌سی تی آنژیوگرافی، یونوگرافی پرتابل، سیستم کامل لاپاراسکوپی ،‌۴۷ دستگاه دیالیز، هشت دستگاه کولونوسکوپی، پنج دستگاه لاپاراسکوپی بخشی از تجهیزات خریداری شده است .

غلامی اظهار داشت: در مجموع در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۶۷ دستگاه با ۴۰۸ میلیارد ریال اعتبار ،در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۱۴ دستگاه با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری شد و امسال نیز یک هزار و ۹۰ دستگاه با اعتبار ۷۵۶ میلیارد ریالی خریداری شد .

وی از توسعه فضا و امکانات اورژانس مازندران به عنوان دیگر اقدام زیرساختی در توسعه کمی و کیفی بهداشتی درمانی استان ذکر کرد و گفت: در همین حال ۱۴ طرح اورژانس درفضایی بالغ بر ۲ هزار و۵۰۰ متر مربع در استان ساخته شد و از نظر تجهیزات ناوبری نیز ۱۰  موتورلانس،، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس ویژه به مجموعه اضافه شده است.

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار