جزایر سبز در دریای سرخ بورس\

جزایر سبز در دریای سرخ بورس

  • کد خبر: 2111103671
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1402 - 18:19

شاخص کل بورس امروز با افت ۰/۵۴ درصدی به یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحدی رسید.

خبرنگار : مریم معینی 

کارشناس بازار سرمایه روز چهارشنبه  در گفتگو با خبرنگار استناد نیوز با اشاره بر اینکه  ۷۱ درصد از نمادها در محدوده منفی تابلو دادوستد شدند ، گفت :  از علل اصلی ریزش بورس امروز، می‌توان به تشدید مجدد ریسک‌های سیستماتیک با افزایش درگیری‌ها در منطقه اشاره کرد.

لیلا فتحی در ادامه اذعان کرد: ناظر بازار اعلام کرد که  بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی ملزم به ایفای تعهدات در سفارشات فروش نیستند.

وی گفت: به نظر می‌رسد تلاش ناظر بازار که در جهت حمایت از شاخص‌ها به عمل آمد، اثر منفی بیشتری بر بازار گذاشت؛ چرا که وظیفه اصلی بازارگردان در بازار نزولی، کمک به حفظ تعادل بازار و تنظیم عرضه و تقاضا است. 

فتحی با بیان اینکه  از بازارگردان انتظار می‌رود در هنگامی که اغلب نمادهای بازار در حال فروش هستند، با ثبت سفارش خرید، بازار را به تعادل برساند، گفت:  اما همچنان به بازارگردان‌ها این اختیار داده شده است که در سمت فروش سفارش وارد کنند. 

وی در ادامه اظهار کرد:  این گونه نظارت‌ها، چندان کمکی به بازار و سهامداران نمی‌کند.

فتحی به گزارشی از شرح بازار پرداخت و گفت : با نگاهی به نقشه بازار، در میان دریایی از نمادهای سرخ، مثبت شدن نمادهایی مثل بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت)، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و سايپا ديزل (خكاوه) خودنمایی می‌کرد. به علاوه، ارزش معاملات خرد به ۳۵۶۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل هموزن به ارتفاع ۶۶۰ هزار و ۲۵۳ واحد رسید و ۱/۴۹ درصد افت داشت. شاخص کل فرابورس هم با افت ۱/۰۱ درصدی به ارتفاع ۲۴ هزار و شصت و سه واحد رسید.

در ادامه با بیان قدرت نمایی حقوقی ها اذعان داشت : نقش حقوقی‌ها در خریدهای امروز پررنگ بود. برای مثال، سهم خرید حقوقی در شستا ۸۵/۵ درصد، در خساپا ۷۴/۴ درصد و در وبملت ۷۸/۴ درصد بود.

لیلا فتحی در ادامه گفت : به نظر می‌رسد حقیقی‌ها همچنان در مرحله ترس و دلسردی از چرخه احساسات سرمایه‌گذاری هستند. بنابراین، منتظر فرصت مناسب برای ورود به بازار هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار