درب بازار هند به روی کیوی مازندران باز شد\

درب بازار هند به روی کیوی مازندران باز شد

  • کد خبر: 2111103670
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1402 - 16:05

 استاندار مازندران با اشاره به تقویت زیرساخت ها برای استانداردسازی محصولات باغی، زراعی و تولیدی استان، گفت: در همین راستا روزانه ۵۰۰ تُن کیوی مازندران به کشور هند صادر می شود.

 ‌به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در حاشیه صادرات نخستین محموله کیوی مازندران به هند که از پایانه صادراتی روماک گستر در جویبار انجام شد، افزود: با رفع نواقص و رعایت استانداردهای بهداشتی و کسب مجوز و تاییدیه از کشور هند، امسال صادرات خوبی از محصول کیوی مازندران را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در زمان حاضر روزانه ۵۰۰ تُن کیوی مازندران از طریق شرکت روماک گستر جویبار به هند صادر می شود در حالیکه ظرفیتی فراتر از این میزان در استان وجود دارد.

مقام عالی دولت در مازندران از باغداران استان خواست با رعایت قواعد و استانداردهای در نظر گرفته شده از سوی کشور مقصد، در تولید محصولات خود دقت کنند.

وی گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های صادرات استاندارد و بهداشتی محصولات مازندران عده ای به دنبال آن هستند خارج از استانداردهای لازم مبادرت به صادرات محصولات کنند و این کار آنها باعث پایین آمدن کیفیت محصولات صادراتی و خسارت به باغات استان است.

به گفته حسینی پور، برخی افراد سودجو حتی با تبلیغات منفی و شایعات در خصوص صادرات مازندران به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند که شناسایی و برخورد برابر قانون با آنها در حال پیگیری است

استاندار مازندران گفت: پارسال قیمت هر کیلو کیوی در استان ۶۰ هزار ریال بود که این رقم امسال به ۲۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی بر ضرورت توسعه مراکز استانداردسازی صادراتی محصولات در مازندران تاکید کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد تا تمام مجموعه معتبر صادراتی و مجموعه های کوچکتر در این بخش مورد حمایت قرار گیرند.

حسینی پور بازار هدف محصولات کشاورزی مازندران را روسیه، ‌چین و هند و کشورهای عربی عنوان کرد.

 صادرات نخستین محموله حدود ۵۰۰ تُنی کیوی مازندران به مقصد کشور هند امروز چهارشنبه -دهم آبان‌ماه- از پایانه محصولات کشاورزی جویبار با حضور استاندار مازندران انجام شد. منبع / ایرنا 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار